סדרה חדשה בת שני פרקים הגיעה ל־VOD של יס, ומספרת את תולדות חייו של הרב עובדיה יוסף המנוח, מקטנות ועד להקמת ש"ס, והשפעתו העצומה על חיי בני עדות המזרח בארץ ועל הפוליטיקה הישראלית. כשהלך הרב עובדיה לעולמו, צעדו מאות אלפים ברחובות במסע הלוויה שכמותו לא זכור בארץ, שמלמד על הכאב העצום שחשו בעקבות מות מנהיגם. חילונים, כמו כותב שורות אלו, לא הרגישו באובדן הגדול.

"אין טסלה": התקלה המוזרה של יונית לוי בשידור חי | צפו
לוסי אהריש נגד ח"כ תומא סלימאן: "בושה וביזיון למפלגה שאת מייצגת"

פסיקותיו של הרב, אף שהיה ידוע בגישתו המתונה וככזה שתמיד מבקש להקל ולא לאסור, היו מיועדות יותר לציבור החרדי. פסיקתו החשובה שיש לחזור לשיטות ה"שולחן ערוך" של רבי יוסף קארו ולהתנתק משיטות חדשות יותר שהתפתחו בעשרות השנים האחרונות, עוררו עליו זעם עצום בקרב חלק מיוצאי עדות המזרח, בעיקר בקרב רבנים, אך הרבה עובדיה לא נרתע והטה את מסלול הדרכים לכיוונו. 

מבחינת הציבור החילוני התנהל המאבק הזה, כמו דומים אחרים, באיזה יקום מרוחק. בנושאים החשובים לציבור החילוני, כשירות בצבא ופרנסת עצמם, שמר הרב בקפדנות על ערכי החרדיות השמרנית והורה לכל בחורי ואברכי הישיבות להמשיך ללמוד תורה ככל שניתן. 

זו אולי הייתה החמצתו הגדולה של הרב. היה בכוחו לאחד את מדינת ישראל במכנה משותף מתקבל על הדעת, לשחרר את הציבור שלו מחיי עוני ולנקז את הזעם העצום שהצטבר לאורך השנים בקרבה של החברה החילונית, שנאלצה לפרנס ולהילחם למען החרדים. רוחב האופקים העצום שגילה הרב בעולם התורה נעלם לחלוטין בגישתו המצומצמת ובגישת איש הביצוע שלו אריה דרעי כלפי ההשתלבות בחברה הישראלית בכלל. ועל כן לא כל ישראלי ייזכר ברב עובדיה בתחושה של השתאות.