לאחר הדיון בבית המשפט העליון שהתרחש היום (ראשון) בעתירת ועד עובדי חדשות 13 בבקשה לפסול את מינויה של שמאלוב-ברקוביץ' לניהול החברה, בג"ץ הוציא צו על תנאי לחברת החדשות המורה לה לנמק מדוע לא יבוטל מינוי. 

בנוסף, דרש בג"ץ מהרשות השנייה לנמק מדוע היא לא מחייבת את הדירקטורים מטעמה בחברה לערוך הליך תקין למינוי מנכ"ל. כמו כן, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה נתבקשה להשיב את עמדתה בנושא מעמדם של הדירקטורים שממונים ע"י הרשות השנייה לחברת החדשות עד סוף אוקטובר.

עיתונאי חדשות 13 נגד מינוי הסמנכ"ל החדש: "כל עוד יוליה בתפקיד, לא נשתף פעולה״
הטור דה פראנס של ערוץ 13: סערת מינוי המנכ"לית הגיעה עד לתקשורת הצרפתית

כמו כן, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה נתבקשה להשיב את עמדתה בנושא מעמדם של הדירקטורים שממונים ע"י הרשות השנייה לחברת החדשות עד סוף אוקטובר.

עוד נכתב כי חדשות 13 העבירה לבית המשפט מעטפה סגורה עם פרוטוקולים של ועדת האיתור ודירקטוריון החברה – אך השופטים בחרו שלא להתייחס למסמכים מכיוון שהוגשו ללא אישור בית המשפט וללא תגובת העותרים.

״יצוין כי המשיבים העבירו היום לעיון בית המשפט, במעמד צד אחד, מעטפה סגורה הכוללת פרוטוקולים של ועדת האיתור ודירקטוריון החברה. בשלב זה לא ראינו להתייחס למסמכים אלה, הן בשל עיתוי הגשתם והן בשל אופן הגשתם ללא אישור בית המשפט וללא תגובת העותרים״, כך נכתב בפסק הדין.  

השופטים יצחק עמית, השופטת יעל וילנר והשופט עופר גרוסקופף הורו כי תצהירי התשובה יוגשו עד ל-26 בחודש ספטמבר הקרוב. בפסק הדין נכתב: ״מבלי לטעת מסמרות לגבי מעמדה של חברת החדשות ומעמדם של נציגי הרשות השנייה  בדירקטוריון חברת החדשות, ובהינתן פערים עובדתיים הנוגעים להליך בחירתה של המשיבה 7".

עוד נכתב: "ניתן בזה צו על תנאי המורה למשיבים ליתן טעם מדוע לא תבוטל ההחלטה למנות את המשיבה 7 למנהלת ולעורכת הראשית של המשיבה 5, ומדוע לא תורה המשיבה 6 לנציגי הציבור שמונו על ידה למועצת המנהלים של חברת החדשות לקיים הליך תקין חדש לבחירת מנהל ועורך לחברת החדשות״.

יו״ר ועד עובדי חדשות 13, מתן חודורוב, מסר בתגובה: ״כב׳ השופטים עמית, גרוסקופף ווילנר דחו את טענת הדירקטוריון, כאילו הנושא הציבורי אינו בסמכות ביהמ״ש, ודרשו מהחברה לנמק מדוע לא יתקיים מחדש הליך תקין לבחירת המנכ״ל הבא. בנוסף, פנו השופטים ליועמ״שית בהרב-מיארה, בבקשה שתשקול התייצבות בהליך, ותתייחס לשיקוליהם של הדירקטורים מטעם הרשות השנייה".

עוד כתב העיתונאי: "בנוסף, קבע בג״ץ כי אין לדון כעת במסמכים שהעבירה הבוקר החברה במעטפה סגורה (מבלי שלעותרים ניתנה הזדמנות לעיין בהם). זו תוצאה מצוינת, שמעבירה את הנטל לחברה, ואנו מאמינים שהיא תסלול את הדרך להחלפת המנכ״לית הפוליטית במינוי כשיר ומקצועי. המאבק ממשיך!״.

מנכ״ל ארגון העיתונאים והעיתונאיות אלי גרשנקרוין: ״מברכים את שופטי בג"צ שקיבלו את בקשתנו והוציאו צו על תנאי להנהלת חברת החדשות. אנו מקווים שההנהלה תנצל את החלטת השופטים על מנת לחזור בה מהמינוי השערורייתי ולמנות במקומה עיתונאי אמיתי לנהל את חברת החדשות״.