שופטי בית המשפט העליון – נועם סולברג, דוד מינץ, ועופר גרוסקופף – הודיעו היום כי לא שוכנעו שיש בסיס לטענות העותרות לאפליה וכי לא התרשמו שיש היעדר אכיפה של הרשות השנייה. השופטים קבעו כי מטבע הדברים המאטריה של תחום התקשורת מחייבת אכיפה מתונה וזהירה בשל חשיבות חופש הביטוי, וכי אין בכוונת בית המשפט להוציא צו על תנאי. לאור זאת, ובהמלצת בית המשפט, הודיעו העותרים על משיכת העתירה. בית המשפט קיבל את בקשת העותרים למחוק את העתירה כנגד הרשות השנייה וערוץ 14 ללא הוצאות.

עוד קודם לכן, טענה הרשות השנייה בתשובתה לעתירה, באמצעות עו"ד עופר קורלנדר ועו"ד אסף הדני, ממשרד יוסי לוי ושות', כי "בניגוד מוחלט לטענות חסרות השחר המועלות בעתירה, הרשות השנייה מפעילה גם מפעילה את סמכויותיה הקבועות בדין בכל הנוגע לאכיפה ופיקוח בכל עת, כלפי כלל הגופים המפוקחים המצויים בסמכותה, לרבות כלפי ערוץ 14 (ובכלל זה באמצעות נקיטת הליכי הפרה והשתת עיצומים כספיים במקרים מתאימים), באופן שוויוני, ללא משוא פנים, וללא כל קשר לזהות המורשה לשידורים או לעמדות ("אג'נדה") אותן הוא לכאורה מקדם".

פרשן ערוץ 14 מתנצל: "כתבתי שגלנט קשקשן, טעיתי"
המכתב שנשלח לנתניהו - בניסיון אחרון להקים ועדת חקירה לפני עתירה לבג"ץ
עתירה לבג"ץ: "לעצור את ההתערבות הפוליטית בתאגיד השידור"

עוד טענה הרשות, כי "הרשות השנייה סבורה כי יש להיזהר זהירות מרבית מאימוץ התפיסה השגויה העומדת בבסיס העתירה שבכותרת, אשר ממנה עולה לכאורה כי הרשות השנייה נדרשת לשמש כשוטר דעות (וזאת כלפי כלי תקשורת אחד בלבד), וזאת באופן שאינו מתיישב עם הוראות החוק״.

״נדמה כי אין צורך להכביר מילים על הסכנות שבאימוץ תפיסה מעין זו, אשר עלולה להוביל למקומות אפלים, שבהם גופים שלטוניים או מי מטעמם פועלים, לרבות באמצעות שימוש בסמכויות "אכיפה", לצמצם ולהשתיק דעות מסוימות של חלקים בחברה, שאינן נוחות או מתיישבות עם דעות של חלקים אחרים בחברה - וברי כי אין לקבל או לאמץ תפיסה מעין זו כלל וכלל במדינתנו".

לסיום הוסיפה הרשות כי "חופש הביטוי אינו רק החופש להביע דעות מקובלות, אלא הינו גם החופש להביע דעות חורגות ואף כאלה אשר הרוב סולד מהן. זהו החופש לא רק לשבח את מעשיו של גורם אלא גם החופש לבקר את אותו הגורם, ואפילו להביע דעות קיצוניות ומכעיסות הצורמות לאוזן השומע".

הדיון בבגץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הדיון בבגץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתום הדיון עו״ד יוסי עבאדי אשר ייצג את מכון זולת ואת תנועת רגולציה הוגנת בראשות הגב׳ ליאורה ניר מסר כי: ״ניכר שלא נעלם מעיניהם של שופטי בגצ שהדברים שצוטטו בעתירה מתוך שידורי ערוץ 14, הם דברים קשים, אך הם אינם רוצים להתערב בפעולות האכיפה שמבצעת הרשות השניה נגד ההפרות של כללי השידור והאתיקה.״

עוד הוסיף עו״ד עבאדי: ״התרענו בפניי בגצ שהאירוע של ה 6 בינואר 2021 שבו הסתער המון מוסת על הקונגרס האמריקאי לאחר שפוקס ניוז שידרו פייק ניוז על מכונות ההצבעה המזויפות, עלול להתרחש גם בישראל ועל הרשות להגביר את האכיפה נגד דברי הסתה כדי למנוע אירוע כזה גם כאן. אני משוכנע שהרשות הקשיבה למסרים שהועברו בדיון ותיטיב את דרכיה.״

ממכון זולת נמסר בהמשך לדיון כי: ״נמשיך להיאבק בכל הזירות נגד מכונת הרעל על שלוחותיה השונות. התוצאה של הדיון היום לא תרפה את ידנו. בשבוע האחרון ראינו את תוצאות ההסתה של אותם ערוצים בתקיפות אלימות של מספר עיתונאים וזריקת בקבוק התבערה. השילוב המסוכן שערוץ 14 מסמל של פייק ניוז והסתה הם סכנה אמיתית לדמוקרטיה.״

מתנועת רגולציה הוגנת בראשות הגב׳ ליאורה ניר נמסר: ״ערוץ 14 הוא ערוץ תעמולה שמפר תדיר את כללי האתיקה ותנאי הרשיון וזוכה לחסות של הרגולטור והמחוקקים אותם הוא משרת. צר לי שבית המשפט לא ראה לנכון להתערב אך אנחנו נמשיך להאבק על נקיון השיח הציבורי והכפפת גופי שידור עבריינים לחוק; לרשיון ולכללי האתיקה״.