היום (שלישי) נחשפו התבטאויות חריגות נוספות של יו"ר ועדת האיתור לתאגיד השידור הציבורי השופט בדימוס משה דרורי. זאת, בזמן שמינויו נידון בבג"צ בטענה כי מדובר במינוי פוליטי' כך פרסם לראשונה עיתונאי וואלה! דוד ורטהיים. 

כשהתראיין לתוכנית הרשת "שומר סף" של גדי טאוב לפני כשנתיים וחצי, דרורי שיתף בדעותי על החקיקה נגד אונס, ההפיכה השלטונית, החלת הריבונות בשטחי יו"ש וכיוצא בזאת גם על העיתונות.

במהלך התוכנית, דרורי נשאל והתייחס לכך שמקרי אונס לא מטופל מבחינת הפרקליטות כמו שצריך, ולכך ש"המשפט הושחת בעיני הציבור", כך לדברי טאוב. דרורי השיב כי הסיבה לכך היא שהפרקליטות והיועץ המשפטי פועלת לפי המדיניות שמכתיבה העיתונות. גורם בתעשייה ל-וואלה: "זה בסדר לטעון להיעדר אכיפה. אבל להגיד שרק אם קרובות משפחה של היועמ"ש ייאנסו זה יטופל - זה לא שפוי. זו פסיכוזה"

"בגלל העיתונות, שחושבת שיועמ"ש נבדק ונמדד לפי מלחמתו בשחיתות, ממילא הוא בונה את העדיפות לשחיתות השלטונית במקום לבנות אותו למטרות המרכזיות של המשפט הפלילי - דהיינו שוד ואונס ורצח", הסביר. "אגיד את זה בצורה מלודרמטית אם היו ליועץ המשפטי לממשלה ולשר המשפטים שתיים-שלוש בנות דודות שנאנסו, אז היה עדיפות לאונס", אמר.

לפי גורם בתעשייה, "זה בסדר לטעון להיעדר אכיפה. אבל להגיד שרק אם קרובות משפחה של היועמ"ש ייאנסו זה יטופל - זה לא שפוי. זו פסיכוזה. שופט בדימוס שאומר שהממונה על התביעה בישראל צריך שיאנסו את קרובי משפחתו כדי לטפל במשהו? זה יותר בכיוון של הסתה.

"לטעון שגורמי אכיפת החוק בישראל פועלים לפי תכתבים של עיתונאים גם רחוק מהמציאות כרחוק מזרח ממערב וגם דבר שאינו הולם שופט בדימוס, שמונה לתפקיד בעל השפעה רבה על תקשורת ועיתונות חופשית", הוסיף הגורם.

משה דרורי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
משה דרורי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בחלק אחר של השיחה מתח השופט משה דרורי ביקורת חריפה על התנהלות תיקי האלפים, ברקע הסתייגות השופטים מסעיף השוחד בתיק 4,000. דרורי למעשה קושר בין ההחלטה להעמיד לדין את נתניהו לבין ביקורו בארה"ב באותה תקופה, לאחר קמפיין שהציג לסיפוח חלקים ביו"ש (ולבסוף נסוג ממנו ברקע הסכמי אברהם). "החלטת היועמ"ש להגיש כתבי אישום נגד נתניהו, לא סתם ראש ממשלה מכהן, ולא סתם - אלא כשהוא באמריקה, לפני שהוא מחליט על ריבונות ביהודה ושומרון, זה דבר שהוא בעל משמעות עצומה".

בהמשך, הסכים עם דבריו של טאוב כי "זאת לא הייתה חקירת שחיתות, אלא הפיכה פוליטית שמטרתה להדיח את נתניהו". דרורי הוסיף: "אין לנו הוכחות ופרוטוקולים שישבו יחד והחליטו לעשות הפיכה, אבל עצם העובדה שהקצו לזה את המשאבים ובחרו בדרך הזאת ובאמצעים האלה, הייתה מטרה רציונלית מאחורי זה".

לפני ארבעה חודשים אישרה ועדת המינויים את דרורי, לתפקיד יו"ר ועדת האיתור למועצת תאגיד השידור הישראלי. המינוי אושר לאחר שקרעי קיים את ההתייעצות המחייבת על פי חוק עם מ"מ נשיא בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן.

נזכיר כי ועדת האיתור אחראית על המלצה למינויים של חברי מועצת תאגיד השידור וליושב ראש תאגיד השידור. ליושב ראש ועדת האיתור סמכות למנות את שני החברים הנוספים בוועדה באופן עצמאי, אבל גם מועמדותם צריכה לעבור את אישור ועדת הבכירים. מועצת תאגיד השידור היא זו שמפקחת על הנהלת תאגיד השידור, ובידה הכוח גם למנות ולהדיח בה בכירים.