מבלי התרעה מוקדמת, נקלעתי לוויכוח סוער בין תיירת ישראלית זועמת לבין עובד בעסק להמרת מטבע זר ברחובות הודו. בחיתוכים מהירים ומדויקים של עבודת עריכה מחושבת, הפיוז הקצר של הישראלית מצליח להידבק גם אלינו הצופים והצופות. וברגע זה ממש, מאחורי אותו וויכוח, נגלות פניה הפעורות של החיילת המשוחררת, הטרייה והשוקיסטית – מור. כתמונת מראה שלנו; נטע זר בלב הודו הסוערת. באופן הזה, ״האחיות המוצלחות שלי 4: הודו״, מנחיתה אותנו ביעד המבוקש, כולאת אותנו בתוכו, ולא משעממת אותנו לרגע אחד. מדובר בספיישל מקורי של הסדרה האהובה, שרק יגרום לכם להתמלא בטעם של עוד ולהתבאס שמדובר רק בטעימה מצומצמת מאחת הסדרות הטובות שנעשו כאן. 

בסוף עונה 3 גילינו יחד עם מור (בגילומה של טס השילוני) את ליזו (עדי חבשוש), חברתה מהבסיס, על אותה טיסה בדרך לטיול הגדול. כעת, הספיישל מנחית אותנו בהודו ודרך מסע מלא בפירוק והגחכה של הקונבנציות ״המקובלות״ לטיול בהודו הנוצצת, נגלה יחד עם מור כי כל הישראלים שם מטיילים בדיוק אותו הדבר. זאת, מוביל את מור למסע עיקש וחמדני אחר אושר אבסטרקטי שיוביל אותה להבנה, שהיא פשוט שונאת את הודו. 

האחיות המוצלחות שלי 4: הודו (צילום: איתן ברנט)
האחיות המוצלחות שלי 4: הודו (צילום: איתן ברנט)

הפער בין החלום וסטירת הלחי של המציאות למעשה שימש כעוגן המרכזי למסע הזה. מהאירועים הקטנים שהולכים ומסתבכים כמו הביקור המפתיע והמקולקל של אחותה, נטלי (נלי תגר), עד לבחירות הבימוי שמצליחות ללכוד את שבריר הרגע הכואב של התנפצות הפנטזיה. הספיישל זורע בחוכמה במסע המצלק הזה מתנות קטנות שהובילו אותי לבינג׳ חסר שליטה עצמית של כל ארבעת הפרקים. ביניהן נגלית דמותו של ארז, בגילומו של השחקן הנפלא קובי מימון, גבר גרוש בשנות ה-40 לחייו, שלאחר ששימש כפרסונה אקטיביסטית שנלחמת כנגד עוולות הממשלה, החליט לעזוב הכל ולחפש את החיבור לעצמו באופן המהדהד את הניסיון הנואש של כולנו אחר מנוחה בעולם הזה.

בספיישל זה אנחנו גם זוכות וזוכים להופעת בכורה של המוזיקאי והיוצר אורי רוסו, שותפה ליצירה ובן הזוג של נגה ארז, שיגלם את דמותו של שלומי, האקס של נטלי. כבר בפרק הראשון מור תפגוש בשלומי מחוץ לגסט האוס החונק בו התמקמה. השניים ישוטטו ברחובות הודו וישזרו ביניהם רגעים קסומים שמצביעים באופן כמעט ישיר על הרפרנס הקולנועי של הסרט האייקוני ״לפני הזריחה״ (ריצ'רד לינקלייטר, 1995). אותו מעבר מהיר מקפל בתוכו את השינויים הבלתי נתפסים שחווה מור במסע הזה כשהיא מובלת ומתגלגלת על ידי השינויים שצצים. כמעין מרוץ אינסופי אחר סיפוק עצמי שמוביל גם אותנו להמשיך ולרצות עוד מהיצירה הזו.

האחיות המוצלחות שלי 4: הודו (צילום: איתן ברנט)
האחיות המוצלחות שלי 4: הודו (צילום: איתן ברנט)

הספיישל הזה מצליח להביא לידי ביטוי את הדי אן איי של ״האחיות המוצלחות שלי״ ומשרטט כמו סרט מסע בגוונים השונים של מושג הישראליות על כל פצעי הכעורים והאנושיים כאחד, דבר שמצליח להזכיר ואולי במקצת את התחושה לפני השבעה באוקטובר. ״האחיות המוצלחות שלי 4: הודו״ שווה כל רגע של צפייה, כמו ממתק של בריחה אל מציאות אחרת, קודמת ואנושית במיוחד.