המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, הפועל מטעם משרד ירושלים ומורשת וראש עיריית ירושלים, וחברת ניו לג'נד המממנת, מפתחת, מפיקה ומפיצה תוכן מסחרי טלויזיוני וקולנועי, הכריזו על פתיחת תוכנית חממה ייחודית לפיתוח סדרות עלילתיות בירושלים. בחממה ייקחו חלק כ-12 פרויקטים בתחום התוכן שנבחרו מתוך מאות הצעות שהוגשו. היוצרים המשתתפים בחממה יקבלו מענק פיתוח כספי ותמיכה וליווי של מנטורים מובילים מהארץ ומהעולם. 

לחממה שנפתחה השבוע יש שיתוף פעולה עם רשתות הטלוויזיה והסטרימינג נטפליקס, HBO, A&E. כמו כן, יגיעו בכירים מגופים אלו לביקור מיוחד בירושלים לצורך מפגש עם היוצרים והיכרות מעמיקה עם הפרויקטים השונים. את היוצרים מלווה האווארד גורדון מיוצרי Homeland לקראת אירוע הפיצ'ינג שיתקיים במאי. 

בין הבכירים שיגיעו לישראל נמנים לארי טנץ (נטפליקס), מיה הולינגר (HBO) ובארי ג׳וסן (A&E). תהליך המיון ובחירת שניים עשר הפרויקטים שישתתפו בחממה, יכלול סינון של מאות מועמדים והגשת 30 מועמדים סופיים לנציגי רשתות השידור הבינלאומיות.  

בין הפרויקטים שישתתפו: פרויקט חדש של ניר ברגר, יוצר 'המפקדת', קומדיה טראגית של שתי תסריטאיות ממזרח ומערב ירושלים ופרויקט של טל מיכלוביץ', מתסריטאיות העונה השנייה של 'קופה ראשית'. 

מיה הולינגר, סגנית נשיא מחלקת תכניות דרמה ב-HBO, מסרה: "אני נרגשת להשתתף באקסלרטור של ניו לג'נד והמיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים. הצוות שלי ואני התרשמנו מאוד מקשת הרעיונות הרחבה שהציגו המשתתפים ומחכים לשמוע יותר במפגש פנים מול פנים". 

לארי טנז, סגן נשיא סדרות מקוריות באזור אירופה המזרח התיכון ואפריקה ואנה נגלר מנהלת מחלקת שפה מקומית באזור רוסיה, מרכז ומזרח אירופה של נטפליקס, ציינו: "בנטפליקס אנחנו מחוייבים לתמוך ביוזמות מקומיות ולכן אנחנו שמחים לתמוך באקסלרטור של ניו לג'נד והמיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים המטפח ומפתח כשרונות מקומיים יוצאי דופן". 

בארי ג'וסן, סגן נשיא בכיר ב-A&E, הוסיף: "גילוי כישרונות וסיפורים חדשים הוא חלק מהותי מהעבודה שלנו ולכן אני שמח לשתף פעולה עם ניו לג'נד והמיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, בסדנה מעשית כל כך כמו זו. מאגר הכישרונות העשיר בישראל מספק זווית ראייה גלובלית התורמת לסיפור ומייצרת תוכן משכנע לצופים מסביב לעולם". 

יורם הוניג, מנהל המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים: "אנו מחויבים להכין את היוצרים לקראת העתיד הקרוב ולהכין עבורם מרחבי יצירה פיזיים ומנטליים. אנו נמשיך לפעול למציאת מקורות מימון חדשים ונמשיך לייצר מפגשי עבודה עם גופים בינלאומיים, יזמים ומשקיעים ובמקביל, הקמת תשתיות ליצירה עכשווית ברחבי ירושלים".