ימי משחקי גביע העולם בכדורגל הם חגיגה עבור תאגיד השידור הציבורי. "כאן 11" זוכה לאחוזי רייטינג נאים ביותר, כשהיא עוקפת את המתחרות החזקות ב"קשת 12" ו"רשת 13", אך נשאלת השאלה עד כמה הצופים יישארו בערוץ עם תום המונדיאל. קיץ ברבנר, כתב התרבות של מעריב אונליין, שוחח עם ליאת רון ואריה מליניאק בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM, הסביר על הקושי שבשינוי הרגלי הצפייה והביע אופטימיות זהירה.
תשמע, פעם בשנתיים יש פה או מונדיאל או אולימפיאדה. זה החג של הערוץ, מה שהיה פעם ערוץ אחד, ועכשיו זה תאגיד השידור. תן לנו את הפערים - מה קרה במונדיאל?
"המונדיאל טורף את כל הקלפים. אם בדרך כלל תאגיד השידור כאן נמצא במקום השלישי, אחרי קשת שמובילה כמעט בכל ערב שידור, ואחרי רשת. כל הדבר הזה מתהפך. למשל, אתמול בערב התאגיד רשם 32.9 אחוזי רייטינג, וזה המון. ערב קודם היה 32.8 ואפשר להגיד שהמשחקים האלה מקפיצים את כל הרייטינג של כאן, והיא מצליחה ליהנות גם מסחיפת הצופים. זאת אומרת, שאנשים נסחפים ונשארים אחרי ולפני המשחק. מהדורת החדשות פתאום עוקפת את רשת, והיו ערבים שהיא גם עקפה את מהדורת החדשות של קשת".
הם חיים בגן עדן, אבל שאלת מיליון הדולר היא מה יקרה ביום שני? כמה מצפים שיישארו?
"הייתי רוצה להיות אופטימי ולהגיד לך שהם יישארו במספרים האלה, אבל בואו נהיה ריאלים - אם נסתכל על המגמות, אז הרגלי צפייה זה משהו שלוקח המון זמן לשנות. אם נסתכל על מונדיאל 2018 אז אנשים באו, ואחרי זה חזרו ללחוץ 12 בשלט. בעיניי, הם עושים טלוויזיה מעולה, הם עושים דברים מעולים ועוד מעט עולה קרתגו שזו תוכנית דרמה חדשה על מחנה - יש שם יהודים ונאצים אחרי מלחמת העולם. מדובר בסדרה יוקרתית ומושקעת שגם אם היא לא תביא רייטינג היא תעורר עניין. מעבר לזה, אנשי "כאן" אומרים, ובצדק, שאנשים כבר פחות צופים בטלוויזיה, אלא צורכים דיגיטל".
סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי