יום חמישי הוא תמיד יום של סגירות. מיילים אחרונים, הכנה נפשית לסוף השבוע, לאוכל טוב, לרביצה, לקריאת ההודעות מהעבודה ללא מענה. חופש. ולצד החופש, במציאות הכאוטית המלווה אותנו חדשות לבקרים, יש גם את הציווי הקדוש לצפות בטלוויזיה ולהלעיט את עצמנו בתכנים שלאו דווקא רלוונטיים לעולמנו. מצאתי לנו כמה מהנ"ל. 

עיקרון הייצוג | Represent
אם הייתי מספרת לכם שמדריך נוער במתנ"ס באיזה פרבר בפריז הופך פתאום למתמודד בבחירות לנשיאות צרפת, הייתם ודאי אומרים לי שפצחתי בקוריוז, או גג שיתפתי בעלילה של סדרה. אז ב' נכון. כך נפתחת הסדרה 'עיקרון הייצוג', המעמתת אותנו, ואת צרפת עם סוגיות פוליטיות ומעמדיות שהגיע הזמן שכולנו נתמודד איתן. 2024 כבר כאן לכל מי שתהה.  מדובר בסדרה מבריקה, שמצליחה להתאים גם לנו, הישראלים השונים שנות אור מהצרפתים המעונבים, כמו כפפה ליד. ונחשו מה? היא בדיוק עלתה לעונה שנייה שאמנם לא מאפילה על הראשונה, אבל נהדרת בדיוק כמוה. 

עקרון הייצוג  (צילום: מתוך נטפליקס)
עקרון הייצוג (צילום: מתוך נטפליקס)


היום שאחרי מחר | The Day After Tomorrow
פעם, משום מה, חיפשו יוצרי הסרטים והסדרות את הצרות שכולנו חוששים מהם. תרו אחר ריגושים. צונמי, סוף העולם, ועוד שלל שרב שבסופו של דבר יותיר אותנו באמצע רחוב שהפך לעיי חורבות, בעודנו מנסים להבין איך אנחנו מצילים את העולם רגע לפני שהוא נגמר. פורמט שחוק למדי אם מסתכלים על ימינו אנו. 

הרצף נשבר: יש רק תוכנית אחת בקשת 12 שהפסידה למתחרים


מה הבעיה בכל הג'אז הזה? שעם התקדמות ההיסטוריה נפלו על הארץ והעולם, ובעיקר הארץ, צרות שלא עושות חשק לברוח לסרט על צרות. אבל בשביל הספורט, וכדי שנחזור קצת לימי 2004, מציגה לפניכם את 'היום שאחרי מחר', מותחן אסונות שיגרום לנו לדאוג גם מההתחממות הגלובלית. כאילו חסרות לנו סיבות לדאגה. 


בתפריט: סרט אסונות, קרחון בקוטב שמתנתק מתחנת העגינה שלו ומתחיל לאיים על תושבי כדור הארץ בסופות שלגים המאיימות על שגרת חייהם. ג'ק הול (דניס קווייד) מגלה על הסערות הצפויות ומנסה להציל את בנו סאם (ג'ייק ג'ילנהול), השוהה באזור הסכנה, ובואו נאמר שהשעון מתקתק לאורך כל הסרט.  דוגרי (בחרתי מילה מודרנית למדי, או שמא במודה), אני לא מחפשת סרטי אסונות בימים אלה ובכלל.

עם זאת אני כן רואה שיש כאלה, גם בקרב חוג חבריי, שנהנים מהז'אנר. אולי כדי לברוח מצרות של אחרים, אולי כדי להצליח לחשוב על דברים אחרים בכל מחיר. מה שבטוח, זו ממש לא כוס התה שלי, אבל סרט חביב ומשחק חביב עוד יותר. אולי כדאי שתלבשו מעיל, נשאבתי ברמה של כיבוי המזגן.