“הפרנצ'ייז" היא סדרה קומית סאטירית על הפקת סרט גיבורי־על שנכנסת במהלך הצילומים לכאוס מוחלט. הסדרה מתארת כמובן את דינמיקת היחסים בין אנשי הצוות, אבל מטילה אלומת אור לא מחמיאה על האופן שבו אינטרסים כלכליים חונקים את היצירתיות ומביאים את ההפקה לסף כישלון מוחלט.

במרכז העלילה עומד עוזר הבמאי הראשון, שמצד אחד נוחתות על ראשו בשטף גזירות המפיקים הבלתי אפשריות, מצד שני תביעותיו של הבמאי, ומצד שלישי טרוניותיהם של השחקנים. הוא בורח מחלקם, משקר לאחרים, ומשתמש בכל טריק שבספר ומחוצה לו להשאיר איכשהו את ההפקה הכושלת על רגליה.

“הפרנצ'ייז" היא סדרה שנונה, לעיתים שנונה ומתחכמת מדי, אבל עצם היותה לא רק תיאור משעשע של הנעשה מאחורי הקלעים של צילומי סרט (גיבורי־על או בכלל) מתבררת במהירות לצופה. מול התדמית הקולנועית הזוהרת כפי שהיא נמכרת לקהל מתגלה הבלגן הפחות יפה ולעיתים גם המכוער מאחורי הקלעים. וככל שהסדרה מתקדמת, הולכת ומתבררת הביקורת שהיא מפנה כלפי תעשיית הקולנוע העכשווית, שהמנצחים בקופות בה הם סרטים סדרתיים המשתלטים על המסך הגדול. אפשר ליהנות מ"פרנצ'ייז" כפי שהיא. מי שחסרה לו איכות בקולנוע שיקשיב למה שהיא אומרת.