אז הפוצי מוצי בין טל ומאיה נגמר (לפחות על האי), מה שהחזיר אותו לזרועות בת זוגו האסטרטגית גל. עוד רבות ידובר על "הבגידה הגדולה במאיה", אבל בואו, תכלס באמת אפשר להבין אותו, רדו לו מהווריד. ועכשיו, אחרי הסערה, נותרו המתמודדים שישה בלבד והקרב נעשה מתוח מתמיד. רגע לפני הגמר הם נאלצים להכריע בבחירה גורלית: את מי מה"שוודים" להדיח.

טל מורד על הדחתו את מאיה קיי: "התמלאתי בחרטה שרודפת אותי עד היום"
גל רובין מאיימת: "אם יום אחד יעלה לי, אני לא אחשוב פעמיים"

למי שפספס את כוונתי, נבהיר כי בפרקים האחרונים התחילו המתמודדים לנסות ולנתח את המצב ואת כל מי שנשאר לפי מי אסטרטג, ומי "שוודי", כלשונם. המשמעות של זה היא שורדים שלא לכלכו את עצמם בהדחות של אחרים, או יזמו משהו באופן כללי. מאיה הייתה "שוודית", והאחרונים שנותרו כעת במשחק שעונים להגדרה זו הם אבירן ואלית.

אז מה יעשו איתם כל השורדים האחרונים? ככל הנראה יסבנו אותם וידיחו אותם עד הגמר. פשוט. זה די יפתיע אותי אם אחד מהם יגיע לגמר, במיוחד אלית, מאחר וכל היתר יודעים מצוין שלהבדיל מהם, לשני ה"שוודים" לא מחכים אויבים במושבעים, שיעניקו להם את הניצחון.

אלית בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
אלית בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

ואם כבר הזכרנו את אלית, חייבים לדון על משהו מדהים. בואו ניזכר בזה שבתחילת העונה לא ממש האמנו שהיא תשרוד את הפרק הבא, או ההוא שאחריו. עם זאת, אלית הצליחה פעם אחר פעם להיאחז בחבריה ובמיוחד בגיא שיקר שליווה אותה דרך ארוכה והגן עליה (חבל שזה לא עזר לו), ולאחר האיחוד היא פשוט לא יצרה מספיק "אש" סביבה לעומת רבים אחרים, מה שגרם לעיכוב בהדחתה שוב ושוב. 

אבירן שותף גם הוא לנייטרליות, לאחר לאורך כל העונה הוא בעיקר דאג להיות נחמד עם כולם, לעזור ולהיות אוזן קשבת למי שרק ירצה. לא שזה רע, להיפך, הבעיה שזה טוב מדי. במצב כזה העמיד את עצמו אבירן כמועמד בעל הסיכויים הכי טובים מבין כל אלו שנותרו לקחת את המיליון.

אבירן בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
אבירן בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

בפרק האחרון טל דיבר עם אבירן וטען כי הוא רוצה אותו בגמר ואף ציין כי "אין לו אמון בסהר". למרות שטל הודה כי הוא ניסה להרדים את אבירן כי הוא חושב על הדברים, קצת מפתיע אותי שבאמת יש לו על מה לחשוב. איפשהו מבין כל אלו שלא "שוודים", נראה שרק טל לא מבין לגמרי מה שמחכה לו בגמר. השאלה, אם הוא לא נרדם בשמירה ופועל בכיוון לא טוב, כשעלולים גם לפעול נגדו.

בכל מקרה, מי שרוצה להגיע לגמר צריך להבין את הסיכויים שלו. בהישרדות כמו בהישרדות אי אפשר להיות רק נחמדים. בשורה התחתונה, השורד האחרון חייב גם אויבים, שירגיעו את מי שמתחרה איתו על המקום הראשון. ולסיום, אני חייב לציין לטובת המתמודדים העונה כי נראה שהם ממש פועלים "ממהלך למהלך", וחושבים נטו אסטרטגיה, בלי לכלוכים ובלי תככים. בעונה הזאת, נראה שגם בין המתמודדים הבולטים של השבטים הקודמים לפני האיחוד אין איזושהי איבה גדולה, וזה שינוי נהדר לטובה.