בענף התעופה מצפים ל"אפקט דומינו" בעקבות הפסקת האש במלחמה בצפון, שיביא לחזרתם ההדרגתית של חברות התעופה הזרות לישראל.
בינתיים, רק שתי חברות תעופה הודיעו על חידוש הטיסות לנמל התעופה בן גוריון. הראשונה היא חברת הלואו קוסט הגדולה, וויז אייר, שהודיעה אמש על החזרת פעילותה בישראל בהדרגה. החל מה-20 לדצמבר יופעל הקו מתל אביב ללרנקה, במסגרת ארבע טיסות שבועיות. במסגרת הקו ללרנקה, הציעה החברה מבצע – אלף כרטיסי הטיסה הראשונים בעלות של 50 יורו (כ-192 שקל) לכיוון. החברה הודיעה עוד, כי היא תספק עדכונים, ככל שיהיו, לגבי שאר הקווים שעתידים לחזור ב-15 בינואר.
כמו כן גם חברת התעופה אזרייג'ן איירליינס הודיעה שתחזור להפעיל טיסות בין נתב"ג לבאקו, כבר בסוף השבוע - החל מה-30 בנובמבר.
עם זאת, חברות תעופה גדולות עדיין בוחנות את ההתפתחויות וטרם הודיעו על חידוש הטיסות. ההערכות הן שבחרות התעופה הזרות ממתינים לעדכונים נוספים אודות הפסקת האש והיציבות באזור.
איש תעופה ותיק העריך בשיחה עם "מעריב" כי גם אם חברות תעופה גדולות מאירופה וארה"ב יחליטו על חידוש הטיסות לישראל, מדובר יהיה בתהליך הדרגתי שעשוי להימשך גם חודשים ארוכים, בין היתר, בשל אילוצים מבצעיים. "המטוסים לא עומדים, הם כבר שובצו עם צוותים ליעדים אחרים. ישראל אינה מרכז העולם וכדי להיערך מבצעית, זה עלול להימשך גם שבועות ארוכים ובאופן הדרגתי", הוא הסביר.
נראה, כי אם חברת תעופה גדולה תודיע על החלטתה לחדש את הקו לנתב"ג, הדבר עשוי ליצור "דומינו" כאשר בעקבותיה ילכו חברות תעופה גדולות נוספות. אבל עד שחברות התעופה יחזרו, המחירים הגבוהים עבור טיסות ליעדים שונים, בהם לצפון אמריקה, ימשיכו להיות יקרים.
גם בענף התיירות עוקבים בדריכות, להערכתו של ניר מזור – סמנכ"ל שיווק בקשרי תעופה, בעקבות הפסקת האש בלבנון, פוטנציאל היציבות התעופתית מביא עימו בשורה מצויינת. "בטווח הקרוב, אנו צופים חזרתן של חברות תעופה נוספות, מה שירחיב את ההיצע וישפיע לטובה על מחירי הטיסות, שצפויים להפוך לנגישים ותחרותיים יותר עבור הצרכנים", הוא הסביר – "בנוסף, הפחתת המתיחות הביטחונית והחזרת היציבות יעודדו עלייה בביקושים לחופשות ולטיסות, במיוחד לקראת חג החנוכה וסוף השנה.