החגים בפתח, ואתם צפויים להתמודד עם הוצאות חריגות, לא רק על ארוחות החג אלא גם על שלל הוצאות נלוות. כדי לצלוח את החודש היקר ביותר בשנה בצורה חכמה, הנה כמה טיפים צרכניים שיסייעו לכם לחסוך מאות שקלים.

הסוד טמון בניהול נכון של הזמן, השוואת מחירים ותכנון מראש, כך שתוכלו לנצל מבצעים ולא ליפול להוצאות מיותרות. הילה קניסטר בר דוד מנכ"לית מועדון צרכנות "שלך"  ומומחית לצרכנות נבונה עם כל הטיפים החשובים.

מתי לקנות חכם?

בשרים ודגים: רכישה מוקדמת היא המפתח לחיסכון. לפני עליית המחירים הצפויה, קנו בשרים ודגים והקפיאו אותם עד ערב החג. כך תימנעו ממחירים מופקעים של הרגע האחרון.

מוצרים יבשים: מוצרים כמו קמחים, דגנים, תבלינים ושימורים עדיף לרכוש בשבוע שלפני החג, כשחנויות וסופרים מציעים מבצעים על מוצרים שאינם דורשים קירור. זה הזמן להשיג הנחות משמעותיות.

כמה אפשר לחסוך?

אם תתכננו בחוכמה, תוכלו לחסוך בין 20% ל-30% מההוצאות השוטפות על מזון וצרכי החג, מה שיכול להצטבר למאות שקלים בחשבון הסופי, במיוחד אם אתם קונים בכמויות גדולות או למספר משפחות. על פי סקרים ונתונים משפחה ממוצעת מוציאה במהלך חגי תשרי בין 3500-5500 שח על מזון ואירוח לפני שהגענו בכלל הוצאות על טיולי ובילויים לאורך ימי החג הארוכים שם הסכום יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים הוצאה.

הילה קניסטר בר דוד (צילום: רונן אלוני)
הילה קניסטר בר דוד (צילום: רונן אלוני)

לא רק על ארוחות – איך לחסוך גם בהוצאות אחרות?

מתנות לחג: במקום להשקיע סכומים גבוהים במתנות יקרות, ניתן לבחור מתנות פרקטיות או מתנות בעבודת יד. זה לא רק אישי יותר, אלא גם חסכוני.

ביגוד חגיגי: חפשו בגדים במבצעים טרום-חג, ונסו לרכוש מהעונה הקודמת במחירי סוף עונה.

קישוטים לבית בחג ושולחן החג: תעשו שימוש חוזר בקישוטים מחגים קודמים, או תכינו קישוטים ביתיים, שמוסיפים טאץ' אישי ואינם עולים הרבה.

טיפים של צרכנות נבונה לחסכון בהוצאות החג:

1. הכינו רשימה מפורטת: כך תימנעו מקניות לא מתוכננות שיכולות לנפח את ההוצאות.

 2.חפשו מבצעי טרום-חג במועדוני הצרכנות ובחברות האשראי: במיוחד על בשרים, מוצרים יבשים ומתנות, נצלו את הזמן לפני הלחץ כדי לקנות חכם ותבדקו מי ואיפה ניתן למצוא את המבצעים הכי שווים.

3. השוו מחירים אונליין: אתרים להשוואת מחירים יכולים להוביל אתכם למבצעים הטובים ביותר.

4. קניות קבוצתיות: שיתוף פעולה עם חברים או בני משפחה לקנייה מרוכזת במקומות כמו מחסני מזון, יאפשר לכם לחסוך משמעותית.

5. נצלו מבצעי 1+1 או מבצעי כמות: לעיתים ניתן לקנות מוצרים חיוניים ביותר בפחות כסף, אז שימו לב למבצעים משתלמים.

6. הכינו מתנות בעבודת יד: מאפים ביתיים, יצירות אישיות או פרויקטים DIY יכולים להיות זולים, מקסימים ומלאי משמעות.

7. תכננו את הארוחות בצורה חכמה: ודאו שארוחות החג מתאימות בדיוק למספר הסועדים, כדי למנוע בזבוז, ושמרו את השאריות לשימוש חוזר.

תכנון נכון, קניות מושכלות וניצול מבצעים הם המפתח לעבור את חגי תשרי עם מינימום הוצאות ומקסימום הנאה.