בעוד הציבור הישראלי מתחיל להיערך לקראת ראש השנה תשפ"ה, רבים תוהים היכן כדאי לרכוש את הדגים והבשר לחג בתקופה של יוקר המחיה הגובר. מחקר חדש שנערך על ידי Shiluv I2R, אחד ממכוני הסקרים המובילים בישראל, מספק תשובות מפתיעות ומגלה פערי מחירים משמעותיים בין רשתות השיווק. במפתיע, לא אחת מרשתות השיווק הארציות הגדולות היא שמציעה את המחירים הזולים ביותר, אלא זוהי רשת הסופרים "סאלח דבאח ובניו", אשר הובילה את הטבלה עם סל בשר ודגים במחיר של 398.7 ש"ח בלבד, פער משמעותי של כ- 31.5 אחוז מהמחיר הממוצע בשוק. 

המחקר, שנערך בשבוע הראשון של ספטמבר כלל בדיקה של 8 סוגים שונים של בשר ודגים ב-7 סניפים שונים. סוגי הבשר שנבדקו הם: פרגית עוף טרי- שלם, כרעיים עוף טרי- כולל שוק, כבד עוף טרי, בשר בקר טחון טרי- קדמי מס 10, אנטריקוט עגל טרי וצלי כתף מספר 5 טרי, מבין סוגי הדגים נבחר: פילה סלמון טרי ופילה דג סלמון קפוא (לא פרוס(. חשף פערים מדאיגים - הסל היקר ביותר, נמצא במחסני השוק, ועמד על 679.8 ש"ח - פער של 281.1 ש"ח מהסל הזול ביותר, כשהמחיר הממוצע של סל הבשר והדגים הנבדק עומד על 581.9 ש"ח. המחקר נערך ברשתות הקמעונאות -  רמי לוי שיווק השקמה, ויקטורי, שופרסל דיל, יוחננוף, סטופ מרקט, מחסני השוק וכאמור הרשת הזולה ביותר סאלח דבאח ובניו.

סניף סאלח דבאח בחיפה (צילום: יח''צ)
סניף סאלח דבאח בחיפה (צילום: יח''צ)

סיגל מנטש, סמנכ"ל מחקר בחברת שילוב: "הממצאים מדגישים את חשיבות ההשוואה בין רשתות השיווק השונות. צרכנים יכולים לחסוך סכומים משמעותיים על ידי בחירה מושכלת של מקום הקנייה, במיוחד לקראת תקופת החגים. צרכנות חכמה יכולה לחסוך מאות שקלים, מעבר למקום הקניה, השוואת מחירים, מבצעים מיוחדים לחגים, ותכנון מראש יכולים להוביל לחיסכון משמעותי, ולהשאיר יותר כסף בארנק בטח בתקופה קשה שכזו".