מהפכת הקורקינטים החשמליים מובלת על ידי נשים צעירות בגוש דן. סקר חדש שערכה חברת Lime, בשיתוף חברת המחקר שילוב, מגלה כי כמעט אחת מכל חמש נשים בגילאי 18-40 באזור המרכז משתמשת בקורקינט חשמלי כאמצעי תחבורה.

הממצא המפתיע ביותר בסקר נוגע לשימוש בקורקינטים בשעות הלילה. 61% מהרוכבות ציינו כי הן מעדיפות קורקינט על פני המתנה ארוכה בתחנות אוטובוס, בעוד 48% הודו כי הן חוששות מנסיעה עם נהג זר במונית. כמחצית מהנשים ו-64% מהרוכבות מסכימות שקורקינט חשמלי מהיר יותר מהליכה באזורים חשוכים ושקטים.

מהסקר עולה כי 67% מהנשים הרוכבות משתמשות בקורקינט לפחות פעם בשבוע בשעות היום, ו-52% בשעות הלילה. השימוש העיקרי הוא בדרך לפגישה עם חברים (61%), בדרך הביתה (55%) או בדרך לחדר הכושר ולאימונים (45%).

למרות הפופולריות הגוברת, עדיין קיימים חסמים משמעותיים. 56% מהנשים מדווחות על חוסר ביטחון ברכיבה בכבישים סואנים, ו-50% מצביעות על מחסור בשבילי אופניים כגורם מרתיע. 76% מהרוכבות ציינו כי ירגישו בטוחות יותר עם שבילי אופניים מסומנים ותאורת רחוב נאותה.

קורקינט חשמלי של Lime  (צילום: עומר רוזנגרט)
קורקינט חשמלי של Lime (צילום: עומר רוזנגרט)

"ממצאי הסקר מדגישים את החשיבות בהקניית סביבת רכיבה בטוחה, הכוללת שבילי אופניים מוגנים ותאורת רחוב ראויה", אומר מקסים מוזס, מנכ"ל Lime ישראל. "אנו מתכוונים להמשיך ולהרחיב את יוזמות ההדרכה כדי שנשים ירגישו מוגנות ובטוחות ברכיבה". החברה הודיעה על תכנית להקמת אקדמיות רכיבה ייעודיות לנשים בשנת 2025.

"סקרים מצביעים על קשר ישיר בין זמינות תשתיות בטוחות ומופרדות לבין השימוש במיקרו-מוביליטי בכלל, והנשים בפרט", אומרת מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה. היא מדגישה כי "יצירת יותר שבילי אופניים רציפים ומופרדים, לצד הסברה והדרכה, יביאו יותר נשים לרכב בבטחה". 

הסקר גם חושף כי למרות שרק 22% מהנשים בישראל משתמשות באופניים או קורקינט חשמלי, לעומת 88% המשתמשות ברכב פרטי ו-66% בתחבורה ציבורית, 45% מהנשים בישראל רואות בקורקינט חשמלי חלופה טובה כאשר תחבורה ציבורית אינה זמינה.