רגע לפני סוף 2024, בחברות המחקר הגדולות בוחנים לעומק את התנהגות הצרכנים כדי לחזות טוב יותר את העניין והטרנדים אליהם יימשכו בשנה הבאה.

ברוב המקרים, מדובר בטרנדים שנלמדים בעודם מתפתחים. בוול סטריט ג׳ורנל אספו חמש מגמות שלדברי מומחים, אנשי השיווק צריכים לקחת בחשבון לפני גיבוש האסטרטגיה לשנה הבאה.

משבר אמון באינטרנט

ביקורות מוצרים מזויפות, טעויות שנוצרות על ידי בינה מלאכותית ותוצאות חיפוש עמוסות בפרסומות מובילות צרכנים לחפש מידע בפלטפורמות שנתפסות כאמינות יותר, כמו רדיט וסאבסטאק.

על פי נתוני חברת הייעוץ העסקי אקסנצ'ר, יותר ממחצית מהצרכנים דיווחו כי נפלו קורבן להונאות מידע או כספים בשנה האחרונה, ו-39% נתקלו בביקורות מוצרים מזויפות.

"אם בכל שלב בתהליך השיווק אחוזי הקליקים יורדים, יש לכך עלות ממשית", אומר מארק קרטיס, בכיר באקסנצ'ר. המשמעות: מותגים מוכרים צפויים לקבל חשיבות מחודשת כסמל לאותנטיות.

בינה מלאכותית.  (צילום: שאטרסטוק)
בינה מלאכותית. (צילום: שאטרסטוק)

אופנה על הצלחת

מזון הפך לסמל סטטוס לא פחות מבגדים, כפי שניתן לראות בשטף פוסטים ברשתות החברתיות. מותגי היוקרה כבר מנצלים את המגמה: לואי ויטון פתחו מסעדה יוקרתית בחנות במנהטן, קואוץ' חנכו את המסעדה הראשונה שלהם בג'קרטה ובארמני פתחו מסעדה נוספת בשדרות מדיסון.

במקביל, מותגי מזון ומסעדות משיקים מוצרי אופנה משלהם. כך למשל, קוקה-קולה השיקה נעליים משלה, ורשת הסלטים Sweetgreen השיקה קולקציית ביגוד.

הספורט על המוקד

למרות שאירועי ספורט גדולים ימשיכו למשוך קהלים וסכומי עתק על פרסום, המותגים צפויים להשקיע יותר בליגות המתפתחות. על פי דוח של פורסטר, אחד מכל חמישה מותגים יתעדף חסויות בליגות ספורט בהתפתחות ב-2025.

בין היעדים שסומנו: ליגת הקריקט המקצוענית ופורמולה 1 בארה"ב, וליגת הפיקלבול שמושכת צעירים – לפי הוול סטריט ג׳ורנל, כ-20% מבני דור ה-Y וה-Z מביעים עניין גובר בענפי ספורט אלה.

F1-24 פורמולה 1 שנת 2024 (צילום: יחצ)
F1-24 פורמולה 1 שנת 2024 (צילום: יחצ)

פודקאסטים בווידאו

יותר מ-30% מהמאזינים הקבועים לפודקאסטים בוחרים ביוטיוב כפלטפורמה המועדפת עליהם. המגמה, שהחלה בתקופת הקורונה, מספקת לפרסומאים קהל מעורב במיוחד ושעות צפייה ארוכות. מספר קמפייני הפרסום בפודקאסטים עם רכיב ויזואלי עלה ב-23% בשנה האחרונה.

קניות בטיקטוק

מחצית ממשתמשי טיקטוק הקבועים בארה"ב כבר ביצעו רכישה באפליקציה, ו-90% מהם מוכנים לעשות זאת שוב. עם זאת, רבע מהמשתמשים שטרם קנו דרך טיקטוק אומרים שאינם סומכים על החברה עם פרטי כרטיס האשראי שלהם, 24% לא סומכים על איכות המוצרים, ו-14% חושבים שהמחירים "נשמעים טובים מכדי להיות אמיתיים".