אוניברסיטת הרווארד, אחת האוניברסיטאות הידועות והעשירות בעולם, חוותה השנה את הירידה המשמעותית ביותר בתרומות שהרגישה בשנים האחרונות – צניחה של 14%. התרומות ירדו מ-1.05 מיליארד דולר ל-896 מיליון דולר, כאשר הגורם העיקרי לכך הוא המחאות הרבות בקמפוס האוניברסיטה כנגד ישראל והמלחמה בעזה, שהובילו תורמים ידועים לנתק את קשריהם הכלכליים עם המוסד. 

הירידות הורגשו בעיקר במספר התרומות לקרן ההון של האוניברסיטה – שנחתך בשליש. כזכור, המתחים בקמפוס בעקבות ההפגנות נגד פעולות ישראל בעזה, עוררה זעם בקרב בוגרי האוניברסיטה בתעשייה הפיננסית. מנהל קרנות הגידור ביל אקמן הוביל קמפיין פומבי להדחת הנשיאה קלודין גיי, בעוד מייסד קרן סיטדל, קן גריפין, מהתורמים הבולטים לאוניברסיטה, קרא לה לאמץ "ערכים מערביים".

לא בטוח שמשרד האוצר יתפקד טוב יותר אם ממשלת ישראל תתחלף
סינוואר מת שבור לב, כשהוא מבין שמנע את השמדתה של ישראל | דעה

צריך לומר כי למרות הירידה בתרומות, קרן ההון של האוניברסיטה בכל זאת הצליחה להניב רווחים של 9.6%, מה שהחזיר את סך ההחזקות ל-53.2 מיליארד דולר – והותיר את הרווארד על תקן האוניברסיטה העשירה בעולם. עם זאת, ב"פייננשל טיימס" הבריטי מציינים כי התשואות הללו נמוכות מהתשואות החציוניות של אוניברסיטאות אחרות בארה"ב (10.1%), אף שהן גבוהות מהיעד השנתי של הרווארד – 8%. 

באופן כללי, הרווארד מתמודדת עם אתגרים כלכליים משמעותיים, במיוחד לאור העובדה שקרן ההון מממנת כ-40% מהתקציב שלה, לעומת 31% לפני עשר שנים. פרופ' אלן גרבר, נשיא האוניברסיטה, הביע אכזבה מתוצאות הגיוס שלה בשנה החולפת, אך הוסיף כי "יש כמה אינדיקציות לכך שנראה שיפור בעתיד". זאת לאחר שהזהיר במרץ האחרון באופן פרטי את הבוגרים מפני צניחה אפשרית בסוף השנה.