פורום העסקים המורכב, מכ-200 ראשי המשק והחברות הגדולות המעסיקות את רוב העובדים במגזר הפרטי בישראל, פנה הבוקר בקריאה לראש הממשלה: "חדל והפסק להתעסק בפוליטיקה קטנה ומכוערת באמצע מלחמה! עצור באופן מידי את מהלך החלפת שר הביטחון". 

"פיטורי השר מחלישים את ישראל בעיניי אויביה, ויעמיקו עוד יותר את הפילוג בעם ישראל", נכתב בהודעת הפורום, "ברור הוא שהחלפת שר ביטחון בתמורה לדיל פוליטי בעניין חוק השתמטות מגיוס שיחריף את הפער בשוויון בנטל, יגדיל דרמטית את התסכול בקרב הציבור הנושא בנטל השירות ובעומס הנטל הכלכלי במדינה".

נתניהו וסער סיכמו: הרמטכ"ל יוחלף, וטו לסער בעניין הרפורמה | פרטים חדשים מההסכם

עוד צוין כי "ראש הממשלה יודע טוב מכולם שכל האינדיקטורים הכלכליים מוכיחים גם הם, כי ישראל מתדרדרת לתהום כלכלי ושוקעת במיתון עמוק.  הדבר האחרון שישראל צריכה בעת הזו הוא פיטורי שר ביטחון שימשיכו לזעזע את המדינה".

כזכור, אתמול (שני) נחשפו הדלפות על המגעים שמתקיימים לאחרונה בין נתניהו לסער על דבר מינויו לשר הביטחון במקום גלנט. נתניהו מתכנן לנמק את ההחלפה בטענה כי גלנט אינו שר ביטחון "התקפי" מספיק. זאת על אף שגלנט הצהיר אתמול (שני) בפני מקבילו האמריקאי כי: ״האפשרות להסדרה בצפון חולפת, חיזבאללה ממשיך לקשור עצמו לחמאס - הכיוון ברור״.

אריה דרעי, יו"ר ש"ס, מעורב אף הוא במגעים ומנסה להרחיב את המהלך לכדי צירופם של בני גנץ וגדי איזנקוט, אם כי בשלב זה לא נראה כי יש היתכנות למהלך זה. מקורבי נתניהו פנו לראשי הקואליציה לבדוק האם הם מסכימים למהלך של צירוף הימין הממלכתי, ואלה נענו להם בחיוב.