בעקבות הודעת הבנק המרכזי בארה"ב כי יוריד את הריבית ב-0.5% לראשונה מזה ארבע וחצי שנים, מודי שפריר, אסטרטג ראשי בתחום שיווק פיננסים בבנק הפועלים, שוחח היום (חמישי) עם ליאת רון ואריה מליניאק בתכנית איפה הכסף ברדיו 103fm על ההשפעות הפוטנציאליות על ישראל. 

על הורדת הריבית אמר: "בארה"ב הורידו את הריבית בחצי אחוז, והשווקים בעולם עולים, בין היתר על ההנחה שגם הכלכלה האמריקאית מתפקדת בצורה טוב. מה זה אומר לגבי ישראל? זו שאלה מצוינת. במצב נורמלי הריבית בישראל גם הייתה יורדת יחד עם האינפלציה".

לראשונה מזה ארבע שנים: הריבית בארה"ב ירדה ב-0.5%. מה יקרה בישראל?  
החיים באוברדרפט: 39% מכלל האוכלוסייה בישראל נמצאים במצב של מינוס  

דולרים (צילום: פלאש 90)
דולרים (צילום: פלאש 90)

"העניין הוא שאנחנו עכשיו לא נמצאים במצב נורמלי והאינפלציה בישראל דווקא מאיצה. אנחנו רואים שהאינפלציה היא מעל היעד של בנק ישראל, ובמידה שהבנק המרכזי בארה"ב עד אירופה לא היו מורידים את הריבית בחדות, בנק ישראל היה צריך לשקול להעלות את הריבית", טען. 

עוד הוסיף: "נגיד בנק ישראל בסופו של דבר צריך לשמור על יעד האינפלציה בין אחוז ל-3%, כשהאינפלציה חורגת מעל היעד במצב כזה בנק ישראל היה צריך להעלות את הריבית. יכול להיות שבסופו של דבר בנק ישראל יעלה את הריבית".

בסיכום דבריו אמר שפריר: "ברגע שהמלחמה תסתיים גם השקל יתחזק וזה יוריד את עליות המחירים והאינפלציה תוכל להתמתן. אז בנק ישראל יוכל להצטרף לבנקים המרכזיים בעולם, כרגע זה לא נראה בכיוון".