השותפות במאגר הגז לווייתן־שברון, ניו מד ורציו, חתמו על הסכם לאספקת גז טבעי עם קבוצת חיפה (לשעבר חיפה כימיקלים) של 0.75 BCM לתקופה של שבע שנים בהיקף של 150 מיליון דולר. מדובר בהסכם ייחודי שהשותפות חותמת עם חברת תעשייה ישראלית.

הגז הטבעי נועד לשמש את קבוצת חיפה לצרכיה התפעוליים השוטפים וכחומר גלם למפעל לייצור אמוניה המוקם בימים אלו במישור רותם. ההסכם ייכנס לתוקף עם השלמת הקמת מפעל האמוניה במהלך שנת 2025.

שותפות קידוח הגז ישקיעו 400־500 מיליון דולר בהרחבת כושר התפוקה של מאגר לווייתן

ההסכם עם קבוצת חיפה מצטרף להסכם לטווח ארוך שנחתם לאחרונה לאספקת גז טבעי לתחנת הכוח אשכול. מפעל חיפה, הנמצא במישור רותם בנגב, נחשב אחד המשגשגים מאז העברתו לנגב, והיקף הפעילות גדל, במיוחד בתחום חנקת האשלגן.

מרבית אספקת הגז של קידוח לווייתן נעשית למצרים אך גם לירדן. יוסי אבו, מנכ"ל ניו מד: "לצד היותו של לווייתן מקור מרכזי של גז טבעי בעבור מדינות האזור, מדובר בעוגן אסטרטגי של ביטחון אנרגטי. הגז הטבעי לקבוצת חיפה יסייע בייצור אמוניה, המהווה חומר גלם חשוב לתעשייה".

מוטי לוין, מנכ"ל קבוצת חיפה: "הקבוצה השקיעה 700 מיליון דולר במפעל במישור רותם, השקעה שמקדמת את תפיסת הקיימות.  במרכז מפעל בלו־מוניה, שישתמש באנרגיה סולארית ובגז טבעי כחומר גלם, ומחזק את עצמאות המדינה בייצור אמוניה, מפחית תלות ביבוא ותורם לביטחון תזונתי".