יו"ר בזן, משה קפלינסקי, התייחס לאיומים הביטחוניים על העיר חיפה במהלך המלחמה, ועל דרישת הממשלה להעתקת בתי הזיקוק מאזור המפרץ. את הדברים הוא אמר בוועידת התשתיות, האנרגיה והתחבורה של קבוצת הג'רוזלם פוסט, מעריב ואתר וואלה!, בשיתוף בנק לאומי.

"ראשית, אני רוצה להביע את הערכה לכוחות הביטחון על מה שהם עושים בצפון", הוא הדגיש, "אני מתפלל בשביל כולנו שהם לא יורידו את הרגל מהגז, ונקווה שזה יביא את החטופים הביתה וישנה את המציאות. אני מאוד גאה בדור ההמשך, הייתה לנו תקלה ב-7 באוקטובר, שנצטרך ללמוד, אבל רואים איך הצבא התעשת ביחד".

ראש אגף התקציבים: "לדבר על התקציב זה יפה, אבל צריך גם לבצע"
אחרי הורדת דירוג האשראי, מנכ"לית בנק ישראל במסר מרגיע: "מאמינים במשק הישראלי"

על השלכות הלחימה הוא סיפר: "מתוח מאוד במפרץ, אבל אני יכול להגיד שבתי הזיקוק, וכל המפעלים באזור, עשינו את כל הצעדים ההכרחיים כדי למזער סיכונים ולהמשיך לתפקד ברציפות".

"אני מאוד מקווה שמה שקרה יגרום לנו לשינוי קונספציות שקרסו. להכניס יותר חוסן לאומי וביטחון לתוך השיקולים האסטרטגיים שלנו, זה נכון במזון, במים וגם בתשתיות. כל האוניות עשו רוורס בתחילת המלחמה, לנו יש צי אוניות משלנו, קירבנו אותו לאגן הים התיכון. אותן אוניות העמיסו אוניות שסירבו להגיע לחופי המדינה, וגם הביאו מה שצריך להביא כמו נפט גולמי ומוצרים נוספים. בזכות צי האוניות של בז"ן גם בית הזיקוק הדרומי, שהוא מתחרה שלנו, הצליח לעבוד".

קפלינסקי מתח ביקורת חריפה על כוונת הממשלה להעביר את המתקנים מאזור חיפה בשנים הקרובות. "מתקן אסטרטגי, צריך לחשב לפחות עשר פעמים לפני שמקבלים החלטה פופוליסטית לסגור אותו. כל גורמי המקצוע במשרדי הממשלה, כולל האוצר, מבינים מה עשתה בז"ן במלחמה, אבל לצערי הקולות הפופוליסטיים ממשיכים לעבוד. ממשלת ישראל קיבלה החלטה הזויה, בלי מחשבה לטווח הארוך או עבודת מטה. רק לחשוב על מה היה קורה כעת בלי בתי הזיקוק בחיפה. בלי בז"ן למדינה היה מחסור בסולר, כי רק אצלנו מייצרים בכמות ובאיכות, במיוחד שלא הצליחו להכניס אוניות לארץ. המדינה אמרה שתסגור את בז"ן אבל לא הכינה או תקצבה תכנית עבודה מסודרת. לכן יש כעת מציאות מורכבת, אנו מתמודדים איתה, לוקחים על עצמנו סיכונים, כי אנו חיים באי ודאות לא מוצדקת וממשיכים לעבוד".