עמיחי ברם, סמנכ"ל תפעול והנדסה בסונול, דיבר בהרחבה על פעילות החברה כמובילת דרך במהלך החדשני של תדלוק רכבים במימן. את הדברים אמר בוועידת התשתיות, האנרגיה והתחבורה של קבוצת “הג’רוזלם פוסט”, מעריב ואתר וואלה!, בשיתוף פעולה עם בנק לאומי.

“זו אנרגיה עתידית, שחלקה נמצא כבר כאן, עולם האנרגיה מתכוונן לרכבים חשמליים, אבל על שולחנות התכנון כבר שוקדים על רכבים חשמליים מתודלקים במימן", הוא הסביר, "כלומר, במקום טעינת סוללות חשמליות, שמהוות חצי ממשקל הרכב". לדבריו המימן מציע שני יתרונות משמעותיים: "הראשון, הוא יביא את העולם וישראל למקומות אנרגטיים חדשים, כי צריך רק מים ואנרגיה, וכשיש אנרגיה משמש ורוח זה משאב כמעט בלתי מוגבל. השני, זה צמצום פליטות. מימן הוא בין הפתרונות הבודדים שתהליך הייצור שלו ירוק, וכשמשתמשים בו במשאית, רכב פרטי או רכבת, הכלי תחבורה פועל עם אפס פליטות".

ברם הוסיף: “עבור משאית חשמלית או אוטובוס לוקח כמה שעות טובות לטעינה, בעוד שתדלוק משאית בתחנה שלנו לוקח עשר דקות בלבד. כיום יש כמה אלפים כאלה באירופה ובארה"ב שמתודלקים באמצעות מימן. הטעינה החשמלית היא איטית ולוקחת שעות ארוכות, זה שינוי מסיבי".

“היום, במקום סוללות ליתיום, יש טכנולוגיה שנקראת תאי דלק שהאנרגיה מגיעה באמצעות מימן", הוא מוסיף, "המשאיות שלנו נוסעות 400 ק"מ, כמעט כפול ממשאיות חשמליות שקיימות היום. עם זאת, הטכנולוגיה עדיין לא כדאית כלכלית, המשאיות מאוד יקרות והתאמת התשתיות מאוד יקרה, אבל העולם הולך לשם. 

"מדינת ישראל, לשמחתנו, מבינה זאת ומשרד האנרגיה עשה עבודה גדולה מאוד בקביעת האסטרטגיה האנרגטית של ישראל. הם מתכננים את העתיד בתחום הזה. אם ישראל רוצה ללכת לשם, צריך לתכנן תוכנית של עשר שנים קדימה מבחינת היעדים, ולתקצב זאת בצורה המתאימה".