"ישראל לא יכולה לחיות עם איראן גרעינית, וצריך לנצל את העימות מולה כדי לשלול אחת ולתמיד את פרויקט הגרעין שלה. הדרך הרצויה לעשות זאת היא בשיתוף הממשל האמריקאי. אולם, אם לא תהיה ברירה, ישראל תצטרך לעשות זאת לבדה". כך אומרת ל"מעריב" שרת הפנים והמשפטים לשעבר איילת שקד.

איילת שקד לבצלאל סמוטריץ': "איך אתה לא מתבייש?"

מאז פרישתה מהפוליטיקה, שקד משמשת כיו"ר חברת קרדן נדל"ן, הנסחרת בבורסה, ועוסקת בכמה פעילויות ציבוריות. עם זאת, החיידק הפוליטי שלה עדיין לא נעלם. "כרגע ממילא אין בחירות, ולפי ההתפתחויות האחרונות לא נראה לי שהן ייערכו בקרוב", היא אומרת. "אני עוקבת אחר ההתפתחויות, אבל כרגע זה לא רלוונטי. כעת אני ממוקדת בצמיחה של חברת קרדן. אני מבקרת משפחות שכולות, עוזרת לנפגעים ומשמשת יו"ר עמותת בית החולים שניידר".

בנוגע לגרעין האיראני היא מדגישה: "בעקבות המצב הבלתי נתפס שהאיראנים שולחים אלינו 200 טילים, חייבים לנצל את התקיפה לפגיעה במתקני הגרעין שלהם. ב־7 באוקטובר קיבלנו הצצה לשאלה מה היה קורה אילו התוכנית הזדונית לתקיפה משולבת של ישראל הייתה יוצאת לפועל".

בכל הנוגע למצב בשוק הנדל"ן היא סבורה ש"דווקא בעת הזאת חשוב להשקיע, ויש הזדמנויות השקעה, במיוחד בצפון. ההנחה שלי ושל שאר חברי הדירקטוריון היא שהמלחמה לא תימשך לנצח אלא תסתיים בשנה הקרובה. כשרת הפנים הבאנו את ההחלטה לפינוי מפרץ חיפה, כך שהאזור יתפתח".

לדבריה, בעניין מחירי הדיור, "המחירים עולים משתי סיבות. ראשית, עלויות הביצוע שהתייקרו משמעותית. עלות בניית דירה שעמדה על מיליון שקל עולה כיום 1.2 מיליון שקל, משום שאין פועלים. הגורם השני הוא שהממשלה לא ייצרה פתרונות אחרים, ולא הגיעה כמות גדולה של עובדים זרים".

"המחסור נוצר בגלל פופוליזם זול של הממשלה", היא מדגישה. "ביהודה ושומרון דווקא יש פועלים פלסטינים, שבונים בחלק מהיישובים. אז למה שם מותר להעסיק, ובתוך הקו הירוק לא? אפשר להביא פועלים, נשואים מעל גיל 35, ברשימה שמית".

על הורדת דירוג האשראי היא אומרת: "המשק יתפתח ויפרח מיד אחרי המלחמה. אולם, הורדת הדירוג נובעת לא רק בגלל המלחמה, כפי שטען שר האוצר בצלאל סמוטריץ', אלא גם בגלל הכישלון של ראש הממשלה בנימין נתניהו וסמוטריץ' בניהול המשק. לביבי כשר האוצר בשנת 2003 זה לא היה קורה".

"היה ניהול כושל של הממשלה מול חברות הדירוג", היא מוסיפה. "אפשר היה להתקדם עם התקציב. אם באמת יקצצו 40 מיליארד ויקפיאו קצבאות, המשק ילך בכיוון הנכון. אולם, חברות הדירוג איבדו את האמון בממשלה, ובסוף כל אחד ואחד מאיתנו ישלם על זה".

הריאיון המלא עם איילת שקד יתפרסם מחר במדור "שוטף פלוס" במעריב־סופהשבוע