הגירעון הוסיף לטפס בחודש ספטמבר והגיע לשיעור של 8.5% מהתוצר, כשהוא ממשיך להתרחק מיעד תקרת הגירעון שהציבה הממשלה – 6.6%. באוצר צפו כי מגמת העלייה תיבלם בחודש אוקטובר, עם תחילת הרבעון הרביעי של השנה ובעקבות הכנסות המדינה ממיסים – מה שיתברר רק בחודש הבא.

הגירעון החודשי עמד על 8.8 מיליארדי שקלים, בעוד בחודש ספטמבר אשתקד, עמד על 4.3 מיליארדי שקלים. מתחילת השנה נרשם גירעון מצטבר של כ־92.8 מיליארדי ש״ח. ב־12 החודשים האחרונים נרשם גירעון מצטבר של כ־165.8 מיליארדי ש״ח.

למרות המחירים הגבוהים: עלייה במספר עסקאות הדיור. איזו עיר מובילה ברכישות?
מהפכה במטבח: נייר האפייה החדש שיקל לכם על החיים

באוצר אומרים כי הגידול בהוצאות הממשלה, שעמדו החודש על 51 מיליארד שקלים, נובע ״בעיקר מהוצאות גבוהות במערכת הביטחון ובמשרדים האזרחיים עקב המלחמה, שינויים בהתפלגות ההוצאות השנה ביחס לשנה שעברה, וכן מתשלומים קשיחים הנובעים מחוק והסכמים״.

עוד נמסר כי לעומת הקפיצה המשמעותית בהוצאות המלחמה, חל גם המשך בגידול הכנסות המדינה. לפי הנתונים שמוצגים, הכנסות המדינה מתחילת השנה הסתכמו בכ־357.3 מיליארדי ש״ח, ביחס לכ־339.2 מיליארדי ש״ח בתקופה המקבילה ב־2023. ההכנסות ממיסים הגיעו החודש לסכום של 38.7 מיליארד ש״ח.

כזכור, אתמול אמר נגיד בנק ישראל, פרופ׳ אמיר ירון, כי לפי תחזיות הבנק, בסוף השנה הגירעון יגיע ל־7.2%, בעקבות המשך הוצאות הלחימה והעיכוב הצפוי בהגעת מלוא הסיוע האמריקאי.