הבינה המלאכותית ממשיכה לכבוש את חיי היומיום שלנו, והתחרות בין כלי הבינה המלאכותיים הולכת ומתעצמת, כשכל צד מנסה לגלות יתרון על המתחה. במחקר אמריקאי חדש שנערך על ידי שירות המנויים Superside, נבדקו מנועי הבינה המלאכותית המובילים בעולם באמצעות מדד מספר החיפושים ברשת, ולא הורדות אפליקציות – מדד שמספק תובנה על התעניינות המשתמשים עוד לפני שלב השימוש בפועל.

המחקר מראה כי ChatGPT ממשיך להיות המוביל הבלתי מעורער בשוק הבינה המלאכותית. הנתונים מצביעים על כך שהמנוע של OpenAI מקבל כ-25 מיליון חיפושים חודשיים בארצות הברית בלבד, מה שמעיד על מעמדו המרכזי ככלי שהמשתמשים מעוניינים לחקור וללמוד עליו יותר ויותר.

המחשב שלכם עומד להפוך לגאון: החידוש המטורף של מיקרוסופט שישנה הכל  
זה העדכון החדש של וואטסאפ שיעשה את שיחות הוידאו שלכם למעניינות יותר

בינה מלאכותית. תשולב במכשירים החדשים (צילום: שאטרסטוק)
בינה מלאכותית. תשולב במכשירים החדשים (צילום: שאטרסטוק)

פער עצום בין ChatGPT ל-Gemini של גוגל

Gemini, מנוע הבינה המלאכותית של גוגל, תופס את המקום השני בדירוג החיפושים, עם כ-1.5 מיליון חיפושים בחודש בארצות הברית. למרות נוכחותו של מנוע חזק כמו Gemini בשוק, הפער בין מספר החיפושים של ChatGPT ושלו הוא עצום – כ-23.5 מיליון חיפושים. הפער הזה מראה בבירור ש-ChatGPT לא רק מושך את תשומת הלב של המשתמשים, אלא גם משמש ככלי העיקרי שבו הם מתעניינים.

מנוע ה-Gemini של גוגל, שהושק לאחרונה יחסית, מספק אפשרויות מתקדמות בתחום הבינה המלאכותית, אך עדיין זוכה לחשיפה ועניין מוגבלים בהשוואה ל-ChatGPT. ייתכן שהעניין ב-Gemini יגדל עם הזמן, עם השקות עתידיות וחשיפה רחבה יותר.

''ג'מיני'', המתחרה של גוגל בתחום הבינה המלאכותית (צילום: באדיבות גוגל)
''ג'מיני'', המתחרה של גוגל בתחום הבינה המלאכותית (צילום: באדיבות גוגל)

המחקר הנוכחי שפורסם על ידי Superside בוחן את הפופולריות של כלי הבינה המלאכותית באמצעות מדידת מספר החיפושים ברשת. נתון זה מספק תובנה על מידת ההתעניינות של הציבור הרחב במנועים אלו, גם אם לא תמיד מדובר באפליקציות שהורדו בפועל. דרך ניתוח זה, ניתן להבין כי רבים מחפשים מידע על המנועים השונים לפני שהם מחליטים להוריד אותם ולהשתמש בהם.

הפער הגדול במספר החיפושים מצביע על כך ש-ChatGPT הפך לכלי ששולט בשיח הטכנולוגי והמדעי סביב בינה מלאכותית. יתר על כן, הפופולריות שלו מתבטאת גם בפונקציות מתקדמות כמו תמיכה באפליקציות קול בזמן אמת, שירות ייחודי שמכוון בעיקר למפתחים ומוצע בפרמיה גבוהה.

למרות הפופולריות הגוברת של Gemini, הפער בין מספר החיפושים של ChatGPT למתחרים שלו מדגיש את השליטה המוחלטת שלו בשוק הבינה המלאכותית. כלי זה לא רק זוכה להורדות רבות, אלא גם מעורר עניין רב, שמתבטא במספר החיפושים הגבוה. ההצלחה של ChatGPT נובעת מהשילוב בין הממשק הידידותי למשתמש, התמיכה הנרחבת במפתחים, והאפשרות למנף אותו למגוון רחב של שימושים – החל מצרכים אישיים ועד לשימושים תעשייתיים מתקדמים.