כשאנחנו חושבים על אינטל, הדבר הראשון שעולה בדמיוננו הוא בדרך כלל מחשבים ושבבים. אבל מסתבר שאינטל, הענקית הטכנולוגית, החוגגת השנה יובל לפעילותה בישראל, משתמשת בידע ובטכנולוגיה שלה כדי לחולל מהפכה של ממש בתחום הבריאות.

לאחרונה זכתה אינטל ישראל במגן שר הבריאות על יוזמת התנדבות חדשנית, הכרה המשקפת את מחויבותה ארוכת השנים לקידום הבריאות בישראל. "אנחנו מאמינים שטכנולוגיה יכולה וצריכה לשרת את האנושות," אומרת רויטל ביתן, מנהלת אחריות חברתית באינטל ישראל. "זו הסיבה שאנחנו משקיעים משאבים רבים בפיתוח פתרונות שישפרו את הבריאות של אנשים."

בשנתיים האחרונות התמקדה החברה בשתי יוזמות פורצות דרך המשלבות בינה מלאכותית בתחום בריאות העיניים. היוזמה הראשונה, שפותחה בשיתוף עם בית החולים הדסה, מתמודדת עם אחד האתגרים הגדולים של הגיל השלישי - מחלת ניוון מקולרי גילי (AMD) 

הכלי החדשני שפותח מאפשר זיהוי מוקדם של המחלה ומסייע בהתאמת טיפול אישי לכל מטופל. פוטנציאל ההשפעה של טכנולוגיה זו הוא עצום, עם אפשרות להציל את ראייתם של אלפי אנשים ולשפר משמעותית את איכות חייהם.

אך אינטל לא הסתפקה בכך. היוזמה השנייה, שפותחה בשיתוף עם המרכז לחיים עצמאיים בחיפה, מתמקדת בהיבט הנפשי של התמודדות עם לקויות ראייה. הצוות פיתח סימולציה המאפשרת לאנשים לחוות את העולם מנקודת מבטם של כבדי ראייה, כלי המקדם הבנה, אמפתיה ושילוב חברתי.

"היוזמות הללו הן רק חלק קטן ממה שאנחנו עושים," מוסיפה ביתן. "מעבר לפרויקטים הטכנולוגיים, עובדי אינטל מעורבים במגוון רחב של פעילויות התנדבות בתחום הבריאות - ממד"א ועד לסריגת תמנונים לפגים. בשנה האחרונה בלבד, תרמו עובדינו מעל 140,000 שעות התנדבות. זה מראה את המחויבות העמוקה שלנו לקהילה ולבריאות הציבור."

כשאנו מסתכלים קדימה לעשורים הבאים, נראה כי הגבול בין עולם הטכנולוגיה לעולם הרפואה הולך ומיטשטש. ואם הדוגמה של אינטל היא סימן לבאות, יש לנו סיבות רבות לאופטימיות.

"אנחנו רק בתחילת הדרך," מסכמת ביתן. "עם הכלים הטכנולוגיים המתקדמים שלנו ועם המחויבות של העובדים שלנו, אני מאמינה שנוכל להמשיך ולחולל שינוי משמעותי בתחום הבריאות בישראל ומעבר לה."