יצרניות הטכנולוגיה אוהבות את המילה אקוסיסטם. אקוסיסטם מאפשר למוצרים שונים של חברה מסוימת לעבוד טוב יותר אחד עם השני (ובדרך להשאיר את הצרכנים נאמנים יותר לאותה חברה). כמו אוזניות האיירפודס של אפל שמתחברות ועוברות בקלות בין האייפון, למקבוק, לאייפד וגם לסטרימר אפל TV. גם היריבה סמסונג בנתה לה אקוסיסטם של מוצרים, כאשר הטלוויזיות שלה יודעות בין היתר ליהנות מחיבוריות עם הסמארטפונים והאוזניות של החברה, כך ששיחות טלפון ומעבר של אודיו מתבצע בקלות בין המכשירים. הטלוויזיה החדשה של סמסונג – S95D שהגיעה אליי לאחרונה (לסקירה המלאה), מציעה יתרון מהסוג הזה עבור רוכשי הסאונד בר של החברה – HW-Q930D. כמובן שלא חובה להשתמש דווקא ב-S95D יחד עם הסאונד בר הזה. 

שילוב של רמקולים, טלוויזיה וסאונד בר 

טלוויזיית ה-S95D כמו דגמים נוספים של החברה משנת 2020 כוללת תכונה בשם – Q-Symphony. הפתרון הזה מציע סנכרון בין הסאונד בר לרמקול של הטלוויזיה, כך שאלו עובדים ביחד, במקום שהסאונד בר פשוט יחליף את הרמקולים של הטלוויזיה. הפתרון הזה הפך לזמין באופן מיידי ברגע שחיברתי את ה-Q930D לטלוויזיה דרך מחבר ה-HDMI eARC. מדובר בחיבור עם ערוץ חוזר. זהו בעצם החיבור היחיד שצריך לעבוד מולו בין הסאונד בר לטלוויזיה. הטלוויזיה גם הציגה באמצעות חיווי על המסך של רמקולים שהיא תומכת ב-Q-Symphony. 

סמסונג HW-Q930D (צילום: צחי הופמן)
סמסונג HW-Q930D (צילום: צחי הופמן)

לא רק סאונד בר

מלבד הסאונד בר עצמו הבנוי כיחידה ארוכה ולא גבוהה במיוחד, הערכת כוללת שני רמקולים אחוריים היכולים לשמש גם כרמקולים קדמיים נוספים ויחידת סאב וופר. מדובר במערכת של 9.1.4 ערוצים, כאשר כל החלקים מתחברים לסאונד בר בצורה אלחוטית, כך שמלבד חיבורי חשמל, איך צורך להתעסק בחיווטים נוספים.

ה- Q930D תומכת בתקני האודיו: True Dolby ATMOS ו-DTS:X. מקבלים חיווי על גבי הצג בסאונד בר כאשר הוא מזהה שמדובר בתוכן תומך. הרמקולים האחוריים תומכים בתקנים בצורה אלחוטית, כאשר הסאונד בר עצמו יודע להוציא מוזיקה גם מהחלק העליון שלו עבור תקן ה-Atmos. 

עבור התאמה של הסאונד לחדר בו ממוקם הסאונד בר, סמסונג שילבה פתרון בשם SpaceFit Sound אשר יודע להתאים את הצליל לחדר בו נמצאים על-ידי ניתוח הדהוד ישירות מהסאונד בר. 

חוויית הסאונד שמקבלים כאן נהדרת, מקבלים צליל עוטף עם באס חזק ודיאולוגים ברורים. אם בסרט בו אתם צופים קשה להבין את קולות הדמויות, יש מצב בשם Active Voice Amplifier אשר אמור לחדד את הקול שלהן, אבל הוא בקושי מורגש.                                           

עבור מצבים בהם לא רוצים להפריע לשאר דיירי הבית, יש אפשרות לעבור למצב צליל בו הסאונד בוקע רק מהרמקולים האחוריים וכך הצפייה בסרט פחות בולטת לשאר בני המשפחה. זהו פתרון חביב, אבל לא באמת מומלץ להאזין דרכו בצורה הזאת, רק אם אין ברירה, כי הסאונד לא משהו.

סמסונג HW-Q930D (צילום: צחי הופמן)
סמסונג HW-Q930D (צילום: צחי הופמן)

גם פתרון להאזנה למוזיקה

עבור האזנה למוזיקה, ה-Q930D מציע מצב – Sound Grouping בו הוא משמיע את המוזיקה  גם מהסאונד בר וגם מהרמקולים האחוריים, כך שניתן לפזר אותם בבית או לשים במרפסת שמארחים חבר ורוצים לשמוע מוזיקה בכמה חדרים שונים. עבור שידור המוזיקה, ניתן להשתמש בתקשורת בלוטות׳ רגילה מהסמארפון, אבל יש כאן גם תמיכה בגוגל כרומקאסט לשידור דרך WIFi או AirPlay של אפל.

שליטה נוחה דרך SmartThings

אפליקציית SmartThings של סמסונג, מאפשרת שליטה במוצרים חכמים בבית ובטלוויזיות של החברה, היא מציעה גם את השליטה בסאונד בר ואת כל ההתאמות הדרושות, כך שאין צורך להתעסק עם השלט הנוסף שמגיע בערכה (גם השלט של טלוויזיות סמסונג מאפשר לשלוט בסאונד בר). השימוש באפליקציה מומלץ, כי דרכו ניתן להגיע בקלות לכל ההגדרות של התכונות המתקדמות יותר. 

מחיר: 4,480 שקל  

בשורה התחתונה, אם קניתם טלוויזיה של סמסונג, רכישה של סאונד בר מבית אותה חברה הוא הגיוני, כי אתם נהנים פה מיתרון של חיבוריות טובה יותר, שליטה נוחה דרך אותה אפליקציה וגם את תכונת - Q-Symphony. ה-HW-Q930D מציע צליל שממלא את החדר ומאפשר ליהנות מסרטים בחוויה עשירה יותר. 

לסקירות נוספות, כנסו לאתר The Gadget Reviews