אימיונאיי, חברת ביו-טכנולוגיה פורצת דרך בתחום הבינה המלאכותית (AI) מפתחת פלטפורמת AMICA™  - למיפוי תאי-החיסון, המשלבת בתוכה רזולוציה חד-תאית עם מודל הבינה המלאכותית של מערכת החיסון הנקרא Immunodynamics Engine (IDE). במסגרת שיתוף הפעולה האמור, תשתמש אסטרהזניקה בפלטפורמה הייחודית וביכולות למידת המכונה של אימיונאיי כדי לסייע בניסויים קליניים בתחום האונקולוגיה; אימיונאיי צפויה לקבל 18 מיליון דולר עבור השלב הראשוני.

שיתוף הפעולה הרב-שנתי מתבסס על שותפות קודמת בין הצדדים שהחלה בשנת 2022 והניבה תובנות משמעותיות לתוכניות קליניות שונות.

חברת אימיונאיי (Immunai), יוניקורן ישראלי-אמריקאי שמתמחה במיפוי מתקדם מערכת החיסון האנושית ברזולוציה תאית, הודיעה על שיתוף פעולה רב-שנתי עם אסטרהזניקה, מחברות הפארמה המובילות בעולם. במסגרת ההסכם, תקבל אימונאיי 18 מיליון דולר עבור השלב הראשוני של שיתוף הפעולה,  שיתמקד בשיפור תהליך קבלת ההחלטות הקליניות, לרבות אופטימיזציה של מינונים, הבהרת מנגנוני פעולה, ניתוח תגובות המטופלים וזיהוי סמנים ביולוגיים, תוך יישום מודל הבינה המלאכותית של מערכת החיסון - IDE. 

מטרת שיתוף הפעולה היא לשפר את שיעורי ההצלחה של ניסויים קליניים ולהגביר את התפוקה ואת היעילות בתחום המו"פ. לאחר שלב זה, לאסטרהזניקה תינתן  האפשרות להרחיב את משך שיתוף הפעולה והיקפו.

ד"ר נועם סולומון, מנכ"ל אימיונאיי, מסר כי "שיתוף הפעולה הזה מהווה המשך טבעי לעבודתנו המוצלחת בקידום פיתוח תרופות בתחומי האונקולוגיה והאימונולוגיה. התהליך של פיתוח תרופה חדשה, משלב המו"פ ועד הכנסתה לשוק הוא מורכב, ממושך ויקר.  שיתוף הפעולה עם אסטרהזניקה יאפשר לנו לרתום את מנוע הבינה המלאכותית שלנו  IDE™, כדי לייעל את התהליך ולהביא טיפולים חדשים פוטנציאליים למטופלים."

לדברי איקר הווארגה, המדען הראשי במחלקת המו"פ האונקולוגית של אסטרטהזניקה, "הבינה המלאכותית משנה את האופן שבו אנו מפתחים תרופות לסרטן ואת תהליך הפיתוח הקליני כולו. אנחנו שמחים לשתף פעולה עם אימיונאיי וליישם את הפלטפורמה החדשנית שלהם כדי לחזק את האסטרטגיה מבוססת-הנתונים שלנו ולחשוף תובנות חדשות על מנגנוני הפעולה של אימונותרפיות".

אודות אימיונאיי

אימיונאיי משלבת גנומיקה חד-תאית עם למידת מכונה כדי לגלות ולשפר את פיתוחם של טיפולים חדשניים באמצעות מיפוי מערכת החיסון האנושית. החברה מעסיקה כ-170 עובדים, מתוכם 85 בעלי תארים מתקדמים ( מ(PhD או MD)  כולל מומחים בגנומיקה, למידת מכונה, ביו-אינפורמטיקה, אימונולוגיה והנדסת תוכנה. לחברה יש מעל ל-30 שיתופי פעולה עם חברות פרמצבטיקה מובילות מ-Fortune100 ומוסדות אקדמיים בכירים. מטה החברה ממוקם בניו יורק, עם סניפים בתל אביב, ציריך ופראג, ועד כה גייסה קרוב ל-270 מיליון דולר.