לפי חזונו של היו״ר עמיר פרץ, שר הביטחון לשעבר, וראש העיר איציק דנינו, התעשייה האווירית חנכה היום (שני) את המפעל החדש לייצור אלקטרוני “אופק״ באופקים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.

סטראט-אפ ניישן: החברה הישראלית שתקח חלק בטיסת חלל למאדים
SafeFields מכריזה על פתרון פורץ דרך להפחתת הקרינה בכלי רכב חשמליים והיברידיים

במעמד השר לשיתוף פעולה אזורי והממונה על רשות החברות הממשלתיות דודי אמסלם, יו״ר ועדת הכלכלה ח״כ דוד ביטן, ח״כ שלום דנינו, מנכ"ל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, חברי דירקטוריון והנהלת התעשייה האווירית, מנכ"ל חברת אלטל שי בן דב, ואורחים נוספים.

חנוכת המפעל החדש באופקים, הודות לעבודה מאומצת של צוות ההקמה בהובלת נציגת הנהלת החברה, עו״ד עדי הרשטט, מהווה הישג חסר תקדים כשהיא מגיעה 7 חודשים בלבד מאז אישר דירקטוריון התעשייה האווירית את החלטת היו"ר עמיר פרץ על הקמת המפעל, בעקבות ביקורו ביישובי העוטף ובאופקים מיד לאחר אירועי ה- 7 באוקטובר.

הקמת המפעל לייצור אלקטרוני באופקים הצפוי לספק מענה לצורך עסקי של החברה, הינה חלק מאסטרטגיית החברה בהובלת יו"ר הדירקטוריון והנהלת התעשייה האווירית לפיתוח הנגב והדרום, ובהמשך להקמת מפעל היבשה החדשני בבאר שבע בפברואר השנה, הצפוי להעסיק כ- 500 עובדים תושבי אופקים ומעוטף עזה ולקדם שיתופי פעולה חדשים וקיימים עם האקדמיה בדרום.

המפעל המתפרס על פני 1600 מ"ר, ממוקם בסמוך לתחנת הרכבת באופקים, והוא צפוי להעסיק כ- 100 עובדים, עוד במהלך 2025, בהם מהנדסים, הנדסאים ועובדים מקצועיים. אשר יעברו הסמכות מקצועיות ע"י התעשייה האווירית. 

עד כה, גויסו כ- 40 עובדים כולם תושבי הדרום, מחציתם תושבי אופקים לתפקידים שונים, בהמשך, יפתחו גיוסים למשרות נוספות בתחומי ההנדסה והייצור. 

הקמת המפעל התאפשרה במסגרת הסכם הקמה בין חברת אלטל, חברה בת של חטיבת אלתא של התעשייה האווירית בשותפות עם MALAM TEAM והתעשייה האווירית, במטרה לסייע בחיזוק יכולות הייצור במדינת ישראל לטובת מערכת הביטחון הישראלית ויעסוק בתחומי הרכבת מעגלים אלקטרוניים בטכנולוגיית SMT, הלחמת רכיבי Hole Through בטכנולוגיית הלחמה סלקטיבית או ידנית, ביצוע הרכבות אלקטרומכניות מוכללות תוך עמידה בתקן צבאי, בדיקות חשמליות, ייצור רתמות חיווט תעופתי עבור מערכות אזרחיות וצבאיות תוך עמידה בתקנים הנדרשים, החלפת סגסוגת הלחמה לרכיבי BGA לשיפור אמינות הרכבה והחלפת ציפוי לרכיבי SMT לעמידה בתקן צבאי. המפעל צפוי לספק את צרכי החטיבות בתעשייה האווירית עם התחייבות לרכש בסכום של כ- 38 מיליון דולר, במהלך 4 השנים הקרובות. 

יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ: “המפעל, שהוקם בזמן שיא מרגע האישור, ישמש מגדלור לעיר כולה, ויהווה תשובה לכל אויבנו שפגעו בנו ורצו לשבור את רוחנו במחויבות להמשיך ולדבוק בחבל הארץ הזאת, גם אם המציאות קשה, גם אם המציאות מדממת מעת לעת, אנחנו תושבי העוטף נשארים כאן!".

"שבעה חודשים אחרי ביקורי כאן, אנחנו עומדים מול רצפת היצור, ועובדי רצפת היצור הם המעשה כולו והתשובה לשאלות החשובות ביותר שמאתגרות את מדינת ישראל היום. כאשר מדברים על אחדות, העובדים כולם, מהנדסים, הנדסאים, ועובדי היצור כולם כאן מאוחדים. כי כשמדברים על גשר בין דתיים לחילונים, בין אשכנזים לספרדים, בין אנשי שמאל ואנשי ימין, כאן על רצפת היצור נופלות החומות וכולם מרגישים מאוחדים ועובדים כתף אל כתף כדי לעמוד במשימה של הצלחת המפעל שיהפוך, בעזרת השם, לגשר".

השר לשיתוף פעולה אזורי, הממונה על החברות הממשלתיות, דוד אמסלם: ״"אני אוהב וגאה באנשים כאן. ביו”ר עמיר פרץ, במנכ”ל בועז לוי, ביו"ר ועד העובדים יאיר כץ. שלישיה שעובדת בהרמוניה ומביאה את הארגון והתעשייה להישגים מרשימים. עשיתם כאן משהו שהוא גאווה לאומית, ואת הזרעים שנזרע היום, נקצור בעתיד, בשנים הבאות, ונבטיח את הדורות הבאים. ההשקעה שלכם והמסירות ראויה לכל שבח, יישר כוח לכל העוסקים במלאכה!".

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "בשנה החולפת נוכח העולם כולו בביצועיהן המרשימים של מערכות התעשייה האווירית, וזאת למול שורה ארוכה של איומים חסרי תקדים, במתקפות מצד איראן ושלוחותיה. הצלחות אלו הן פירות ההשקעה הנרחבת של החברה בתחום המחקר והפיתוח ובחדשנות פורצת דרך, המביאים לצמיחה מתמדת ולהרחבת פעילות התעשייה האווירית, המקומית והגלובלית כאחד".

"התעשייה האווירית גאה בהישגים אלו וביכולתה לשוב ולרתום את יתרונותיה לטובת ביטחונה של ישראל, כלכלתה ועתידה. המפעל החדש שאנו חונכים באופקים ייצר רכיבים למערכות החברה בכלל הזירות ויהווה מרכז ידע טכנולוגי ייחודי ראשון מסוגו בארץ, אשר יספק פתרונות למערכת הביטחון הישראלית וללקוחותינו ברחבי העולם״.

ראש עיריית אופקים, איציק דנינו: "הקמת מפעל 'אופק' באופקים מסמלת את ההתחדשות, את התקווה ואת חוסנה של המדינה שלנו. להקמת המפעל הזה באופקים יש משמעויות רבות, בייחוד על רקע הימים האלו שכולנו חווים".  

"בעיר ששילמה קורבנות כה רבים במתקפת הטרור הרצחנית הוקם מפעל שיקדיש את כל פעילותו להמשך חיזוק וביצור ביטחונה של המדינה. אין ספק, שאנו זוכים כיום לעליונות ביטחונית משמעותית על פני אויבינו הודות לפעילותה של התעשייה האווירית, שקנתה לה שם בקנה מידה בינלאומי. בזכות פיתוחים פורצי דרך, מצילי חיים, וּבַד בַּבַּד מאפשרים להכות באויבינו, בכל העוצמה. אנו צופים כי המפעל יתרום רבות לכלכלה המקומית ויחזק את הקהילה היקרה שלנו".

"אני מאמין גדול כי ההתמקדות של אופקים בתחום האגרוטק, בשילוב מערכת חינוך, אקדמיה, ותעסוקה, תהווה גורם מרכזי לאיתנות כלכלית, תעסוקתית וחברתית של העיר אופקים".

"אני רוצה להודות לידידי היקר, יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ, בשעתה הקשה של העיר, הגעת אלינו לא רק כדי להגיד מילה טובה ולא רק כדי להביע סולידריות, אלא לעשות מעשה להביא בשורה היסטורית לעיר, באחת השעות הקשות בתולדותיה. תודה על שהפכת חזון למציאות. על חברות אמת רבת שנים ועל החלטה שמחזקת את ביטחונה הכלכלי של העיר ואת ביטחונה הלאומי של ישראל. נמשיך לפעול למען עתיד טוב יותר לאופקים ולמדינת ישראל כולה. שבעזרת ה' נדע כולנו ימים טובים יותר”.