אייל רגב, מנכ"ל חברת גדפין בע"מ, המספקת פתרונות שינוע מתקדמים באמצעות רחפנים, שוחח על האתגרים העומדים בפני הענף והאפשרויות העתידיות להפחתת העומס על עורקי התחבורה הראשיים. את הדברים אמר בוועידת התשתיות, האנרגיה והתחבורה של קבוצת "הג'רוזלם פוסט", מעריב ואתר וואלה!, בשיתוף פעולה עם בנק לאומי.

"אנחנו עוסקים בשיפור המצב הקיים", הוא מדגיש, "זה משהו שמתבשל כבר שנים רבות, מיני מהפכה שבמסגרתה נעלה לאוויר עם אנשים וסחורות. הדבר הזה יפתור בטווח הרחוק המון בעיות תחבורתיות", אמר רגב בפאנל מיוחד שעסק בפתרונות תחבורה ותשתיות ידידותיים לסביבה. 

"אנחנו צריכים להגיע למצב שבו עוד 50 שנה אנו נגיע למצב שפוי בדרכים,  וכל התשתית הזו היא ההתחלה. השלב הראשון זה באמת שינוע מטען, וזו כמות הולכת וגדלה, שמורידה זיהום, פקקים וסרבול. אנחנו עובדים עם כלי טיס בלתי מאוישים לשינוע משלוחים ובדיקות דם. עובדים עם חברת לוגיסטיקה גדולה ומבצעים שינועים ל-11 בתי חולים מרכזיים". הוא הוסיף כי הם עובדים עם  עם משרדי הבריאות והתחבורה כדי לטפל גם בבתי החולים בצפון, במיוחד על רקע המלחמה.

בפאנל דיברה גם  השרה לשעבר להגנת הסביבה, תמר זנדברג, כיום מכהנת כראש המכון הלאומי למדיניות אקלים וסביבה באוניברסיטת בן גוריון בנגב.  "השקעה בתשתיות זה עניין לעשרות שנים קדימה", היא הדגישה בדבריה בוועידה.  "העולם עובר שינויים, מזג האוויר הקיצוני הופך לשגרה. עולם תשתיות ובנייה שלא יידע להתאים את עצמו לעולם המשתנה יפסיד לא רק בחיי אדם, אלא גם בערך, באפשרויות מימון והזדמנויות. 

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב יפו, התייחסה בדבריה בפאנל לסוגיית המטרו בגוש דן והעובדה בעיר באופן פרטני.  "אנו מקדמים תשתיות מתאימות לכלים הזעירים האישיים, כמו אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים. הקצב הוא כמה ק"מ כל שנה, הגענו ל-180 ק"מ ויש צפי ל-250 ק"מ עד סוף הקדנציה. אנו מאמינים שזה יצמצם את התניידות ברכב פרטי. יהיה יותר קשר לחנות ולנסוע ברכב פרטי, כי כל פתרון בא על חשבון דבר אחר. שאתה נותן שביל אתה מוותר על מדרכה".

סאלי גליצנטשיין, מנכ"לית יפה נוף, סיפרה בפאנל על האפשרות להשתמש בתשתיות קיימות כמו גגות. "המגזר העסקי והציבורי צריכים לשתף פעולה", הדגישה, "אנו חיים בעולם של מחסור, יש מחסור בקרקע ומשאבים.אבל אנו יכולים לעשות שיתוף פעולה, כי בעיר חיפה למשל יש 400 גגות ציבוריים ואם חברת שינוע של רחפנים תצטרך להנחית אותם מתישהו, לא באמצע הכביש או בחניות, אז גגות זה משאב שאינו לא מנוצל כמו שצריך ואפשר לנצל זאת. אנחנו מאוד מנסים לשתך פעולה עם היזמים, יש לנו בעלות על נכסים מסוימים בעיר, אבל אנו צריכים את אישור המדינה, יש יותר מדי רגולציה עודפת".