יוטיוב הכריזה כי החל מה-15 באוקטובר 2024, יוארך משך סרטוני ה-YouTube Shorts ל-3 דקות, זאת לאחר שבתחילת דרכם הייתה הגבלה של עד 60 שניות לסרטון. שינוי זה נוגע לכל הסרטונים בפורמט מרובע או אנכי (taller in aspect ratio) ולא יחול על סרטונים שהועלו לפני תאריך זה. השינוי הגיע בעקבות בקשות חוזרות מהיוצרים בפלטפורמה, אשר ביקשו להרחיב את הזמן כדי ליצור תוכן עשיר ומגוון יותר.

הארכת משך הסרטונים היא חלק מהמאמצים של יוטיוב להתחרות בפלטפורמות אחרות כמו טיקטוק, אשר גם מאפשרת פרסום סרטונים קצרים. טיקטוק, שהחלה עם סרטונים קצרים במיוחד של עד 15 שניות, האריכה את הזמן בהדרגה לאורך השנים, וכעת מאפשרת גם סרטונים של עד 10 דקות. המהלך של יוטיוב מצביע על הניסיון שלה להישאר רלוונטית ולהתמודד עם התחרות המתגברת מצד טיקטוק, שכבשה את הקהל הצעיר.

בינה מלאכותית באייפון: החידושים הצפויים ב-Apple Intelligence
ארצות הברית: טיקטוק נתבעת בגין "הפרת פרטיות קטינים"

הארכת משך הסרטונים תאפשר ליוצרים לספק יותר תוכן, סיפוריות עמוקה יותר, ולהשיג מעורבות גבוהה יותר מהצופים. יוטיוב הבטיחה גם לשפר את מנגנוני ההמלצות כך שהמשתמשים יקבלו הצעות מדויקות וממוקדות יותר, גם עבור סרטונים ארוכים יותר ב-Shorts.

בתוך כך יוטיוב הודיעה על חידושים נוספים בפלטפורמת Shorts, כולל עדכונים לממשק ולנגן הסרטונים. כפתורי הפעולה יפשטו, והתגובות יוצגו בצורה נגישה יותר בתוך נגן הסרטונים. שינויי העיצוב הללו נועדו להקל על השימוש ולהפוך את החוויה לאינטואיטיבית יותר.

מטה יוטיוב בקליפורניה. ראש בראש מול טיקטוק (צילום: שאטרסטוק)
מטה יוטיוב בקליפורניה. ראש בראש מול טיקטוק (צילום: שאטרסטוק)

אחת הפונקציות המעניינות שתושק בקרוב היא האפשרות להשתמש בתכנים מכל סרטוני יוטיוב ישירות ממצלמת ה-Shorts, מה שיאפשר ליוצרים להשתמש בקליפים מסרטונים ומוזיקה קיימים כדי ליצור תוכן משולב ומקורי. זהו צעד נוסף להגדלת היצירתיות והתוכן בפלטפורמה, עם דגש על התאמת תוכן פופולרי לצרכים הייחודיים של כל יוצר.

החידושים כוללים גם תבניות שניתן להשתמש בהן כדי ליצור סרטונים המבוססים על טרנדים חמים או על מוזיקה פופולרית. תבניות אלו יאפשרו ליוצרים להתאים את התוכן שלהם במהירות ולהגיב לאירועים או טרנדים עכשוויים בצורה אפקטיבית יותר.