כמות הגאדג׳טים שאנחנו צריכים לטעון כל יום או כל מספר ימים גדלה כל הזמן, בין אם זה הסמארטפון, האוזניות, הטאבלט, לפטופ או השעון חכם. בשוק קיימים פתרונות שונים לטעינה של מספר מכשירים בו זמנית, אבל אני לא זוכר מטען שמציע הספק כל כך גדול של 280 וואט, כמו זה של חברת Chargeasap האוסטרלית, המתמחה במוצרי הטענה שונים, כמו: מטען, כבלים וסוללות ניידות.

לפני כמעט שנתיים סקרתי את המטען של Chargeasap הנקרא – Zeus 270W ועכשיו יש להם מטען קצת יותר חזק ומשופר, ה-Zeus 280W. בזכות התוספת של 10 וואט, Chargeasap עושה פה חלוקה יותר נוחה של ההספקים בין החיבורים. בעוד שבדגם הקודם היה מדובר בחיבור בודד של 140 וואט, 2 חיבורי 100 וואט ועוד חיבור 22.5 וואט, בדגם החדש החלוקה היא 2 חיבורים מסוג USB-C  של 140 וואט, חיבור USB-C של 100 וואט ועוד חיבור 65 וואט. בעצם, למטען הזה אין בעיה להשתמש בשני חיבורי ה-140 וואט שלו במקביל.

ב-Chargeasap מאוד גאים שמהטען שלהם יכול להחליף את המטען של אפל המיועד למקבוק פרו 16, אשר מגיע עם הספק של 140 וואט. במטען הזה אפשר לטעון שני מקבוקים מהסוג הזה במקביל, אבל גם המחיר כאן הוא יקר יותר, כמעט כפול.

ה-Zeus 280W נותן בחיבורים שלו עדיפות לטעינת לפטופ, כך שהחיבור הנקרא C1 מקבל עדיפות להוצאת הספק של 140 וואט, כאשר הוצאה והכנסה של מכשירים לכניסות האחרות לא מפריעה לו.

אז אם אין לכם מקבוק פרו 16 (או לפטופ אחר שנהנה מחיבור בהספק כזה), אז למה אתם בכלל צריכים מטען עם הספק כל כך חזק, אם בסופו של דבר קיימים היום מטענים באזור ה-100 וואט, שלא יתקשו לטעון את הלפטופ והסמארטפון שלכם בו זמנית? הדגם הזה לא בהכרח ינצל את הטעינה המקסימלית של הסמארטפון שלכם (בעיקר דגמי אנדרואיד), אבל הוא כן נותן פתרון למי שיושב במשרד ורוצה לטעון מספר לפטופים במקביל (למשל, עבור הקולגות היושבים לידו).

Zeus 280W (צילום: צחי הופמן)
Zeus 280W (צילום: צחי הופמן)

Zeus 280W – מסך, בשביל שתדעו כמה חשמל הגאדג׳ט שלכם מקבל

זה נחמד שיש לנו מטענים מהירים, אבל אנחנו לא ממש יודעים כמה אנרגיה הם מקבלים בכל רגע נתון. ה-Zeus 280W כולל מסך צבעוני המספק חיווי על הוואט שכל מכשיר צורך, כך אפשר להבין אם הסמארטפון או הטאבלט שלנו מקבל את האנרגיה המקסימלית הדרושה לו. מדובר בפתרון שגיקים חובבי טעינה יעריכו, אבל כנראה שלמשתמש הפשוט יותר, זה יראה מוזר.

מכיוון שחלק גדול מיצרניות הסמארטפונים יש תקנים שונים לטעינה המהירה שלהם, קשה להפיק את המקסימום מהמטען הזה. טענתי כאן את השיאומי 14T Pro  שתומך בטעינה מהירה של 120 וואט, אני הצלחתי לקבל כאן 54 וואט, שזה לא רע באופן כללי, אבל לא קרוב למה שאפשר לקבל במטען המקורי של שיאומי. ניסיתי גם לטעון את ה-Galaxy S24 Ultra  של סמסונג, המציע טעינה מקסימלית של 45 וואט, כאן לא הצלחתי לקבל יותר מ-22 וואט.

בנוגע ליצרניות אחרות כמו: וואן פלוס, Oppo, Vivo ו-וואווי, מקבלים כאן 22.5 וואט. בכל מקרה, כדאי לדעת שהמטען תומך ב-Apple Fast Charging ו-Samsung Adaptive Fast Charging, לצד Qualcomm QC 3.0.

Zeus 280W – מטען אחד לטיולים מסביב לעולם

מבחינת עיצוב, לא נראה שבחברה נתנו דגש לנושא הזה, מדובר בקופסה פשוטה לבנה או שחורה, כאשר המשקל שלה עומד על 380 גרם. זה אומנם נשמע הרבה, אבל הרבה מטענים מהסוג הזה הם בדרך כלל לא קלים.

מה שכן, הערכה כוללת מתאמים לטעינה עבור מדינות רבות בעולם וכמובן שהמטען מתאים גם לישראל. מחבר הטעינה המקורי המשולב בתוך המטען הוא אמריקאי ועליו אפשר לחבר את המתאמים המתאימים לאירופה, אנגליה ואוסטרליה.

בשורה התחתונה, ה-Zeus 280W בא לתת פתרון למי שמחזיק לפטופ היודע לנצל את ההספק של 140 וואט, כאשר הוא רוצה לטעון עוד מספר מכשירים במקביל, מבלי לפגוע בהספק שהם מקבלים. המוצר הזה יכול להתאים לחלל עבודה ששניים או שלושה עובדים רוצים לטעון את המחשבים שלהם במקביל וכך הם יכולים לעבוד עם מטען אחד.

המחיר: 820 שקל, דרך אתר החברה

לסקירות נוספות לחצו כאן