כמו בכל שנה, יצרניות הטלוויזיות השיקו במהלך הקיץ את הדגמים החדשים שלהן. המיקוד ברוב החברות הוא בטכנולוגיית ה-OLED המציעה צבעים עשירים ושחור מוחלט, אבל לצד הדגמים האלו, ניתן למצוא דגמים בטכנולוגיות אחרות, כמו ה-Mini LED (הרחבה בהמשך). סוני החליטה להתמקד בטכנולוגית הזאת בשניים מתוך שלושת הדגמים המובילים שלה: Bravia 7 ו-Bravia 9, כאשר דגם ה-Bravia 8 מגיע בטכנולוגיית ה-OLED.

אגב, כדאי לשים לב, שסוני נטשה השנה את שמות הדגמים המסובכים שלה (למשל, X95L ו-X90L), במקום זה פשוט מקבלים את השם Bravia 7, הדגם שאני קיבלתי לסקירה. 

תמונה וצליל: Bravia 7 – טכנולוגיית Mini LED ובהירות חזקה

ה-Bravia 7  עובדת בטכנולוגיית Mini LED, זאת באה לעזור למסכי ה-LED להיות קצת יותר קרובים באיכות שלהם למסכי ה-OLED היוקרתיים והמוצלחים מאוד. טלוויזיות ה-Mini LED דוחסות יותר נקודות LED בתאורה האחורית בהשוואה לטלוויזיות אחרות בגודל זהה, כך הן מגבירות את הבהירות ואת האזורים הכהים בתמונה. כתוצאה מהשימוש ב-Mini LED, הבהירות של הטלוויזיה הזאת מוצלחת והיא התמודדה היטב עם הסלון המואר באור שמש אצלי בבית וגם לא סבלתי מהשתקפות. מצד שני, השחור בטלוויזיה לא עמוק מאוד.

ה-Bravia 7 מגיעה עם מעבד XR Processor של סוני העוזר לטלוויזיה לנתח את התוכן המוצג על המסך ולהתאים אותו, זה בנוסף ליכולת שלו להבין מה היא הנקודה שאנשים נוטים להתמקד בה, למשל הדמות הראשית. התוצאה היא תמונה חדה עם צבעים נעימים לעין, שפשוט כיף לראות איתה סרטים ותוכניות טלוויזיה.

בנוסף, הטלוויזיה כוללת תכונה בשם XR Motion Clarity למניעת טשטוש וזה על-ידי ניתוח התנועה במספר פריימים וסינכרון עם התאורה האחורית עם התנועה על המסך, כדי לאפשר הצגת תמונות ובהירות בסצינות מהירות. 

סוני מתגאה בכך שהטלוויזיה שלה כוללת מצב כיול אוטומטי עבור נטפליקס ופריים וידיאו. המצב הזה משפר את התמונה כך שהיא תהיה יותר רכה ונעימה, אבל גם מעט צהבהבה עם הפחתה רבה מדי של הבהירות. לי זה גרם לי להגביר את רוב הבהירות בחזרה, כי פשוט אי אפשר היה לצפות כך באור יום בחדר מואר היטב. במקרה של פריים וידיאו, לא יכולתי להגביר את הבהירות, היא ננעלה לפי מצב הכיול והעדפתי את מצב ״תמונה עשירה של דולבי ויז׳ן״.

מבחינת סאונד, סוני משתמשת כאן בטכנולוגיה שלה – Acoustic Multi-Audio, היוצרת תחושה כאילו הצלילים מגיעים ממרכז המסך ולא מהתחתית או הצדדים. מדובר בשני רמקולים הממוקמים בצדדים בחלק העליון, אשר מצליחים ליצור את התחושה הזאת. בסך הכל מדובר בחוויית סאונד לא רעה עבור טלוויזיה, למרות שעדיין מדובר בצליל שטוח. כמו כן,, סוני שילבה כאן פתרון בשם זום קולי, המאפשר להגביר את הדיאלוגים של הדמויות ולשמוע אותן בצורה יותר ברורה וזה עובד לא רע.

סוני Bravia 7 (צילום: יח''צ)
סוני Bravia 7 (צילום: יח''צ)

Bravia 7 – ממקסמת את האקוסיסטם

סוני מחזיקה בקטלוג המוצרים שלה שתי קטגוריות פופולאריות במיוחד: פלייסטיישן ואוזניות. זה היה הגיוני שסוני תנסה ליצור חוויה טובה יותר, כאשר משתמשים במוצרים האלו עם הטלוויזיות שלה.

ה-Bravia 7 זיהתה באופן אוטומטי את הפלייסטיישן 5 שלי, כאשר היא מפעילה יחד איתו מצב משחקים (Game Mode) המצמצם את ההשהייה בתמונה וגם מציע מיפוי גוון HDR אוטומטי המופעל בהגדרה הראשונית של קונסולת המשחקים. התכונה הזאת מציגה טוב יותר פרטים בחלקים כהים ובגוונים בהירים, כמו אור שמש חזק המופיע בסצינה.

הטלוויזיה כוללת אפליקציית PS Remote Play , המאפשרת להזרים אליה משחקים מחדר אחר בבית בו נמצא פלייסטיישן 5 או 4, על מנת לשחק בו במסך הזה עם שלט משחקים.

בדרך כלל בשביל להשתמש באוזניות בפלייסטיישן 5, צריך לקנות את האוזניות התומכות בפלייסטיישן של סוני או להשתמש במתאם אלחוטי עבור אוזניות של יצרניות אחרות (למשל, Arctis Nova 5 של SteelSeris, לסקירה המלאה). במקרה שלי, חיברתי את האוזניות המצוינות של סוני – WH-1000XM5, מה שגרם ל-Bravia 7 ישר לזהות אותן ולהציע לי להתחבר עם הפרופיל האישי שלי מהאפליקציה בסמארטפון עבור חוויית סראונד טובה יותר. הפרופיל האישי מהאפליקציה של סוני כולל ניתוח של צורת האוזן עבור התאמת הסראונד.

מערכת ההפעלה של הטלוויזיה כאן היא גוגל TV, מה שאומר, שאפשר להתקין עליה מגוון אפליקציות של שירותי הסטרימינג השונים, בין אם זה סלקום TV ו-yes plus או נטפליקס, דיסני+, אמזון פריים וידיאו ואפל טיוי פלוס, בנוסף לאפליקציות נוספות ורבות הקיימות בחנות של גוגל. חבל רק ששירות הסטרימינג של סוני- Sony Pictures Core ממשיך לא להיות זמין בישראל.

סוני משלבת על הגוגל TV  תפריטים שלה, המאפשרים להגיע בצורה נוחה יותר להגדרות שונות בתמונה ובאודיו. זה בנוסף, לאופציה נחמדה של שומר מסך המציג תמונות של נופים עם בהירות ממש נמוכה, כך שאפשר להשאיר את המסך דולק וליהנות ממסגרת תמונות דיגיטלית.

שני שלטים וגם אפליקציה

ה-Bravia 7 מגיעה עם שני שלטים רחוקים, אחד קומפקטי עם כפתורי ספרות מלאים וחיצים. השני הוא שלט ארוך יותר עם תאורה אחורית, פחות כפתורים, אבל כפתורי קיצור לשירותי סטרימינג, כמו: נטפליקס, דיסני+, פריים וידיאו ועוד. בנוסף, לסוני יש גם אפליקציה – Bravia Connect אותה אפשר להתקין על הסמארטפון ולשלוט במסך.

מבחינת חיבורים, סוני מיקמה את כל החיבורים בצד המסך, כך שיש גישה יחסית נוחה אליהן: 4 חיבורי HDMI, כולל חיבור ARC, כניסת LAN ו-WiFI.

שלט של סוני (צילום: צחי הופמן)
שלט של סוני (צילום: צחי הופמן)

שלט של סוני (צילום: צחי הופמן)
שלט של סוני (צילום: צחי הופמן)

מחיר: 9,000 שקל לגודל 65 אינץ׳ (יבואן רשמי ישפאר)

בשורה התחתונה, ה-Bravia 7 מצליחה לספק תמונה מוצלחת בזכות טכנולוגיית Mini LED. הבהירות חזקה, אין השתקפות והמעבד של סוני מצליח לייצר חדות ולמנוע טשטוש בסצינות עם תנועה מהירה. מערכת ההפעלה כאן היא גוגל TV, כך שמגוון האפליקציות הקיים גדול ועבור משתמשי פלייסטיישן 5, הטלוויזיה מציעה שיפורים שונים בתמונה.

לסקירות נוספות היכנסו לאתר Gadget Review