אפליקציית הסרטונים טיקטוק חסמה את החשבון שהפיץ שמועות על חילוץ החטופים. הרשת הסינית שספגה ביקורות חמורות במהלך השנה האחרונה על פרסומים שקריים אודות ישראל, ומיזעור הצד הישראלי, מסרה היום כי היא אוסרת על הפצת מידע מוטעה.

החשבון שנחסם שייך לכוכב טיקטוק פופולרי תחת הכינוי "דה שדואו 7000" אחריו עוקבים מעל 52 אלף מנויים. היום הוא פרסם לעוקביו בעברית מידע שקרי כי 30 משפחות חטופים קיבלו מידע על חזרת יקיריהם משבי החמאס, חלקם מתים וחלקם חיים. החשוד, בשנות ה-30 לייו, יליד טייבה המתגורר כיום בכפר סבא.

בסרטון אמר דה שדואו: "החילוץ נמשך שלוש שעות והיה מרגש מאוד", והמשיך בקריאה אירונית "אל תיצמדו לשמועות, אל תיצמדו לפייק ניוז. תפסיקו עם זה. יש כעת משפחות חטופים הממתינות לבשורות, אנא התחשבו בהן".

טיקטוק. אוסרת על הפצת מידע מוטעה (צילום: שאטרסטוק)
טיקטוק. אוסרת על הפצת מידע מוטעה (צילום: שאטרסטוק)

דה שאדואו המשיך והעלה סרטון נוסף בו הפיץ מידע שקרי אודות שמות חטופים שחולצו בחיים, אחת מהן היא התצפיתנית לירי אלבג. השמועה אודותיה, ואודות שמות חטופה נוספת הופצו מאז שעות הבוקר. כאמור, דובר צה"ל דניאל הגרי נאלץ היום לפרסם שלוש פעמים הודעות בהן הוא מבהיר כי השמועות על חילוץ החטופים שקריות.

בעקבות כך ובעקבות פניית מתאם השבויים והנעדרים (שו"ן), תת-אלוף (במיל') גל הירש, המשטרה פתחה בחקירה ובלשי יחידת הסייבר בלהב 433 איתרו את החשוד ועיכבו אותו לחקירה. גרמים באח"מ ובלה"ב מבהירים: "לא נעבור בשתיקה על פגיעה ברגישות במשפחות החטופים".

מטיקטוק נמסר בתגובה: "טיקטוק חסמה את החשבון שהפיץ במהלך השעות האחרונות שמועות על חזרתם של חטופים. הפצת מידע מוטעה אסורה בפלטפורמה".