הצצה ראשונה לתוכניות הפיתוח של אפל: מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו, טים קוק, ערך ראיון עם אתר WIRED האמריקאי בו פירט את חזונו לתוכניות החברה לשנים הבאות. בין היתר חשף קוק את תוכניותיו בתחום הבינה המלאכותית, הגיב על כשלונות מוצרים כמו משקפי ה־Vision Pro והאסטרטגיות הנוספות של אפל בשוק הטכנולוגיה התחרותי.
אחד הנושאים המרכזיים שעלו בראיון היה תוכניתה של אפל בתחום הבינה המלאכותית, תחת המותג החדש Apple Intelligence. קוק הדגיש כי אפל לא ממהרת להשיק מוצרים חדשים ללא מחשבה מעמיקה, גם כאשר השוק לוהט מתחרות. "אנחנו לא מאמינים שלהיות ראשונים הוא בהכרח עדיף", אמר. לדבריו, אפל מעדיפה לפתח פתרונות שמביאים ערך אמיתי ומשתמשים בהם בקלות.
קוק ציין כי אפל עבדה בשקט על הטכנולוגיות שלה במשך שנים, והציגה תכונות חדשות כמו יצירת אימוג'י מותאמים אישית וכלים ליצירת תמונות בעזרת בינה מלאכותית, תוך שילוב פרטיות מקסימלית. מרבית חישובי ה־AI נעשים ישירות במכשיר המשתמש, דבר שמבטיח שלא יהיה צורך לשלוח נתונים רגישים לענן. קוק הדגיש כי "אין צורך לוותר על פרטיות כדי ליהנות מבינה מלאכותית חכמה".
משקפי ה־Vision Pro של אפל, שהושקו השנה, זכו לתגובות פושרות ולמכירות נמוכות מהמצופה. קוק הגן על המוצר, וציין כי מדובר בטכנולוגיה פורצת דרך, אך כזו שמיועדת למשתמשים מתקדמים ולחובבי חדשנות. לדבריו, הצלחה של מוצר כזה נמדדת לא רק במכירות, אלא בבניית אקו־סיסטם של מפתחים ושימושים חדשים. "המשקפיים הם התחלה של מסע", אמר קוק. "אנחנו מתקדמים לכיוון שבו הטכנולוגיה תהפוך קלה ונגישה יותר עם הזמן".
קוק גם שיתף את חזונו לעתיד החברה בתחום הבריאות. לדבריו, אפל תיזכר בעתיד בזכות תרומתה לבריאות הציבור. "כשאנחנו מסתכלים קדימה, אני מאמין שהתרומה הגדולה ביותר של אפל תהיה בתחום הרפואי", אמר. השעון החכם של אפל, שהחל כגאדג'ט למעקב אחר כושר, הפך לכלי רפואי מתקדם עם יכולות לניטור קצב לב, זיהוי פרפור פרוזדורים ואפילו התרעות על דום נשימה בשינה.
אפל ממשיכה לחקור ולהשקיע בטכנולוגיות בריאות חדשות, כולל יכולות שמיעה מתקדמות באוזניות AirPods המיועדות לסייע לאנשים עם ירידה בשמיעה. קוק ציין כי המטרה היא להנגיש טכנולוגיות אלו לציבור הרחב ולשבור את הסטיגמה הקשורה לעזרים רפואיים מסורתיים.
קוק התייחס גם להחלטות משמעותיות שקיבל במהלך כהונתו, כמו פיתוח שבבי הסיליקון הייעודיים של אפל, שהעניקו לחברה שליטה טכנולוגית יוצאת דופן. "תמיד האמנו שעלינו לשלוט בטכנולוגיות המרכזיות של המוצרים שלנו", אמר. קוק לא הכחיש שהיו פרויקטים שפחות הצליחו. הוא ציין את פרויקט הרכב החכם של אפל, שבוטל לאחר שנים של פיתוח, כדוגמה לאסטרטגיה שבה החברה לומדת מטעויות וממקדת את משאביה בתחומים רלוונטיים יותר.
למרות ההתקדמות המרשימה, קוק התמודד גם עם שאלות בנוגע לאתגרים ארוכי הטווח של אפל, כמו שמירה על מעמדה בשוק הסמארטפונים ושילוב AI במוצרים עתידיים. הוא ציין כי החברה אינה רואה את בינה מלאכותית כתחליף למוצרים הקיימים, אלא ככלי שיכול לשפר אותם ולהתאים אותם לעתיד.
"אנחנו ממשיכים לחדש ולשפר את המוצרים שלנו", אמר. "האייפון הראשון והשישה-עשר שונים לחלוטין, וזה מסמל את ההתקדמות הטכנולוגית שאנו מחויבים לה".