תעשיית המשחקים עומדת בפני מהפכה של ממש עם כניסתה של הבינה המלאכותית לתמונה. בשיחה עם ליאור נוביק, עורך הטכנולוגיה של מעריב, חושף גיא טמיר, אוונגליסט טכנולוגיות באינטל, כיצד AI עתיד לשנות את האופן שבו אנחנו משחקים, מפתחים ומתקשרים עם משחקי המחשב.

"תעשיית המשחקים היא כבר לא משחק ילדים", פותח טמיר. "מדובר בתעשייה שמגלגלת כחצי טריליון דולר בשנה - פי 3-4 מתעשיית הקולנוע של הוליווד ובוליווד יחד, ופי 7-8 מתעשיית המוזיקה". לדבריו, הקורונה האיצה את הצמיחה בתחום, כאשר אנשים מבלים בממוצע כשעתיים ביום במשחקים, מתוך כ-13 שעות יומיות מול מסכים.

המהפכה הטכנולוגית בתחום באה לידי ביטוי במספר מישורים. ראשית, בתחום החומרה - כיום ניתן להריץ משחקים מתקדמים על מחשבים ניידים רגילים, ללא צורך בכרטיסי מסך ייעודיים יקרים. "אנחנו רואים אינטגרציה של יכולות מתקדמות בתוך המעבדים עצמם", מסביר טמיר. "זה מוזיל עלויות ומנגיש את המשחקים ליותר אנשים".

אך השינוי המשמעותי ביותר מגיע מכיוון הבינה המלאכותית. "AI מאפשר לנו ליצור דמויות משחק מתוחכמות הרבה יותר", מסביר טמיר. "במקום NPCs (דמויות שאינן השחקן) בעלות התנהגות צפויה ומתוכנתת מראש, אנחנו יכולים ללמד את המערכת מצפייה במיליוני שעות של שחקנים אמיתיים". התוצאה היא דמויות בעלות עומק ואופי, שמסוגלות להגיב בצורה אותנטית ולא צפויה.

ליאור נוביק וגיא טמיר (צילום: מעריב אונליין)
ליאור נוביק וגיא טמיר (צילום: מעריב אונליין)

יתרון נוסף של AI הוא היכולת ליצור תכנים ויזואליים במהירות ובעלות נמוכה. "היום מפתח יכול פשוט לתאר במילים את הדמות או הסביבה שהוא רוצה, והמערכת תייצר אותה", אומר טמיר. "זה מקצר משמעותית את זמני הפיתוח ומוזיל עלויות".

הטכנולוגיה גם מאפשרת התאמה אישית של חוויית המשחק. "המחשב לומד את סגנון המשחק שלך, מה מעניין אותך, ואפילו מזהה את רמת ההתרגשות שלך דרך מעקב אחר העיניים ושינויים בקצב הלב", מסביר טמיר. "זה מאפשר להתאים את רמת הקושי ואת התוכן בזמן אמת".

אבל המהפכה הזו מביאה איתה גם אתגרים. "כשהרף הכניסה יורד וכל אחד יכול לפתח משחק, השוק עלול להיות מוצף", מזהיר טמיר. "השאלה היא איך שומרים על איכות ואיך מצליחים להגיע לקהל כשיש כל כך הרבה תחרות".

לדבריו, חברות שלא יסתגלו למציאות החדשה עלולות להיעלם. "אם לוקח לך ארבע שנים לפתח משחק, ומתחרה יכול לעשות את זה בשנה עם AI, אתה בבעיה", הוא מסביר. "חברות צריכות להשתמש בטכנולוגיה החדשה לא רק בפיתוח, אלא גם בניתוח המשוב מהשחקנים ובהתאמת המשחק בזמן אמת".

עם זאת, טמיר אופטימי לגבי העתיד. "בסופו של דבר, כוחות השוק יודעים לזהות איכות", הוא אומר. "הטכנולוגיה החדשה תאפשר ליותר יוצרים להביא את החזון שלהם לקדמת הבמה, ובסוף המשתמשים יצביעו ברגליים".

לסיכום, נראה כי תעשיית המשחקים עומדת בפתחו של עידן חדש. הבינה המלאכותית לא רק תשנה את האופן שבו אנחנו משחקים, אלא גם את האופן שבו משחקים נוצרים, מתפתחים ומשווקים. השאלה היא לא האם להשתמש ב-AI, אלא איך לעשות זאת בצורה החכמה ביותר.