שבועיים אחרי הפריימריז בליכוד - והמחלוקת על התוצאות עדיין בעיצומה. הקרב העיקרי מתרחש בין חברות הכנסת המכהנות אשר נבחרו למקומות הגבוליים והלא־ריאליים וטוענות לאי־סדרים ולזיופים בקלפיות. 

זהבה גלאון מתפוצצת על הליכוד: "הם יכולים לקפוץ לי"

"עוד אראה לכם מזה": עימות חריג בין דוד ביטן ליועצו של נתניהו

אתי עטיה (מקום 35) וקטי שטרית (מקום 39) אף הגיעו שלשום לעימות קולני במהלך הבדיקה החוזרת של הקלפיות ששתי חברות הכנסת ערכו במצודת זאב, במטרה לשפר את מיקומן ברשימה.

בעוד בגוש המרכז־שמאל מתגאים בנוכחות נשית משמעותית, כולל שתי נשים שמנהיגות מפלגות, מטעם גוש הימין עתידות לכהן בכנסת הבאה שבע נשים לכל היותר. וגם זאת בתנאי שעידית סילמן אכן תשוריין באחד המקומות ברשימת הליכוד.

לפיכך, ל"מעריב" נודע כי בימים האחרונים התגבש בקרב בכירים בליכוד פתרון שצפוי להגדיל את הייצוג הנשי בליכוד ובגוש הימין כולו. בכירים במפלגה, כולל שרים בכירים לשעבר, מתכוונים לפנות ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו בבקשה כי השריון במקום ה־28 יוקדש לאישה הבאה בתור לפי סדר הרשימה. המשמעות: המקום ה־28 יהפוך למשבצת שריון נוספת לאישה - וכל הבאות אחריה יוקפצו מעלה.

לפי ההצעה, שגם לא תזדקק לאישור על ידי מרכז הליכוד, האישה שנמצאת כעת במקום ה־30 ברשימה (גילה גמליאל)  תקודם למקום ה־28. בעקבות זאת,  מאי גולן (כעת 32) תקודם ל30, אתי עטיה תעלה ל־32, וקטי שטרית ל־35. גורמים בליכוד בטוחים כי ההחלטה תזכה לקונצנזוס בקרב חברי הליכוד.

חברי הכנסת של הליכוד במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
חברי הכנסת של הליכוד במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

ההצעה הזו היא בבחינת פגיעה ב"שתי ציפורים במכה אחת". שכן, בליכוד חוששים כי גם הפעם, כמו בבחירות הקודמות, נתניהו יקצה שריון אחד מתוך חמישה שאושרו לו לנציג מפלגת הציונות הדתית. זאת, כדי שהציונות הדתית תתאחד עם עוצמה יהודית.

לפי גורמים בליכוד, הסוגיה שוב עולה, על רקע דאגתו של נתניהו מהריצה הנפרדת המסתמנת של שתי הרשימות הימניות. גם  הפעם הבהיר סמוטריץ' לנתניהו כי הקצאת המקום המשוריין לאחד מחברי רשימתו תפתור את הוויכוח עם בן גביר סביב חלוקת המקומות בעשירייה הראשונה ותאפשר לסכם על רשימה מאוחדת שוויונית.

בליכוד לא אוהבים את הרעיון, וגם נתניהו ער להתנגדות. על כן, הקצאת המקום ה־28 לאישה מהרשימה תחלץ את יו"ר הליכוד מהלחצים לתת את המקום היקר לאיש הציונות הדתית.

בכירים בליכוד מקדמים את רעיון קידום הנשים ומחכים לפסק הדין הסופי של בית הדין בנוגע למתן המקומות המשוריינים ליו"ר התנועה. פסק הדין צפוי להתפרסם ביום ראשון.