סיעת מרצ קיימה אתמול ישיבה ראשונה מאז הפריימריז, שבהם נבחרה זהבה גלאון ליו"ר המפלגה ונבחרה רשימה חדשה לכנסת. ניצן הורוביץ, שר הבריאות ויו"ר מרצ לשעבר, שהתדרדר למקום השביעי, נעדר מהישיבה, לאחר שהחרים בשבוע שעבר את טקס ההכרזה על תוצאות הבחירות המקדימות במרצ.

חזרה בגדול: גלאון ניצחה בפריימריז לראשות מרצ; אכזבה לגולן והורוביץ
מספר 4 במרצ מעריך: זה הקהל שיחזק את המפלגה בבחירות הקרובות

שעה קלה לאחר ישיבת הסיעה נועדה גלאון עם הורוביץ בלשכתו בתל אביב, בניסיון לפייסו. דוברות המפלגה לא פרסמה תמונה מהמפגש, ומסביבתה של גלאון נמסר כי הפגישה התקיימה "ברוח טובה". לעומת הורוביץ, סגן השר יאיר גולן, שהפסיד לגלאון בקרב על ראשות המפלגה ושנבחר במקום החמישי ברשימה לכנסת - הגיע לישיבת הסיעה.

גלאון אמרה בפתח ישיבת הסיעה, כשלצדה יושבים מספרי 2 ו־3 ברשימה, מוסי רז ומיכל רוזין, כי "אנחנו מתכוונים להיות המחסום מהכניסה של הבן גבירים, הסמוטריצ׳ים ונתניהו לשולחן הממשלה. אנחנו נמשיך את ממשלת השינוי, נמנע מנתניהו 61, ובשביל זה אנחנו צריכים מרצ גדולה, משמעותית וחזקה, כדי להיות שחקנית מפתח בממשלת השינוי בראשות לפיד".

גלאון הוסיפה: ״יש לנו תפיסת עולם כוללת, שמחויבת לצדק, לשוויון ולשלום. ולכן בנושאים הבוערים על סדר היום: שביתת המורות - כי זה בעיקר מורות, גננות וסייעות - מרצ מתייצבת לצדן של עובדות ההוראה. צריך לפתור את המשבר הזה, אסור להגיע לשביתה - זה רע מאוד להורים, לילדים".

גלאון הודיעה כי מרצ בהנהגתה מתכוונת לפתוח ב"בליץ בכל הרשתות וכלי התקשורת", במסגרת קמפיין הבחירות לכנסת ה־25. בתשובה לשאלה על איחוד אפשרי עם מפלגת העבודה, שבה ואמרה יו"ר מרצ: ״אם אנחנו נראה שאחת המפלגות, וכמו שזה מסתמן כרגע זאת עלולה להיות מפלגת העבודה, לא עוברת את אחוז החסימה, אנחנו רשימה אחראית - ניפגש שוב ונדבר על איחוד״.

על שיתוף פעולה עתידי עם הרשימה המשותפת אמרה גלאון: "הרשימה המשותפת היא בהחלט אחת האופציות. אני לא פוסלת אותה, ובכלל - הדה־לגיטימציה למפלגות הערביות היא לא מתקבלת על הדעת. הרשימות הערביות הן לגיטימיות, הן להמלצה בפני הנשיא והן לשלטון. אנחנו לא פוסלים אותן ומדירים אותן״.

בתוך כך דחה אתמול יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, את עתירת מפלגת יש עתיד למחוק סרטון תעמולה של הליכוד שבו נטען כי יאיר לפיד ופוליטיקאים אחרים נפגשו עם בכירים ברשות הפלסטינית המעוניינים להשפיע על תוצאות הבחירות. השופט גם קבע כי מפלגת יש עתיד תישא בהוצאות משפט בסך 10,000 שקל.

יש עתיד טענה בעתירה כי הסרטון שהפיקו בליכוד ערוך באופן "מטעה, כוזב ומכיל שקרים", שכן לטענתה, לפיד מעולם לא נפגש עם בכירים ברשות הפלסטינית כדי להשפיע על תוצאות הבחירות. עוד טענה מפלגתו של ראש הממשלה כי הסרטון מהווה הפרה של סעיף 13 לחוק הבחירות - דרכי תעמולה, האוסר על מפלגה אחת "להפריע" לרעותה.

מנגד נטען בתשובת הליכוד לעתירה: "אל לו ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת להתערב בתוכן של דברי תעמולה במסגרת בחינת קיומה של הפרה של סעיף 13 לחוק דרכי תעמולה, ובכל מקרה אין בסרטון המדובר משום תוכן שקרי".

בסיום החלטתו הדגיש השופט עמית כי "הסרטון של הליכוד מתייחס ליש עתיד וללפיד, ואף עושה שימוש שלילי, תוך 'הלחמה וכריכה' של שתי ידיעות שונות לכדי סרטון אחד. גם אם אין הדעת נוחה מכך, אין לראות בכך משום איסור הפרעה לתעמולת בחירות כמשמעה בסעיף 13 לחוק תעמולת הבחירות".