ח"כ מיכל רוזין (מרצ) וח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) התראיינו אתמול (חמישי) בתוכניתם של רוני בר-און וניסים משעל ב-103FM, והתייחסו לבקשתה של רוזין מהיועצת המשפטית לפתוח בחקירה נגד ח"כ רוטמן. 

המשטרה שוקלת לפנות ליועמ"ש בבקשה לפתוח בחקירה נגד ח"כ רוטמן

"חבר הכנסת רוטמן הגיע לבית הקברות המוסלמי בירושלים ורצה לתקוע בשופר עם עוד מספר אנשים, למרות שזו הפרה של צו בית משפט מחוזי", הסבירה ח"כ רוזין בפתח הריאיון, "אני מלינה על העובדה שמהרגע שהשוטרים ביקשו ממנו לפנות את המקום קרה שם תקרית שהיא התנהגות כמו של ארגון פשע, ולא חבר כנסת. אחד המלווים שלו היה חמוש באקדח שהוא נושא אותו ברישיון, והוא השתמש בחסינות. זה שימוש לרעה בחסינות שבאה להגן על חופש הביטוי והדמוקרטיה". 

בתגובה, השיב ח"כ רוטמן: "אני אענה על זה באופן מיושב, אבל חשוב להבין את האירוע ולהבין שזה מעצר לא חוקי לחלוטין, ובשביל זה אני אקריא לכם שני משפטים: המבקשת פועלת פעם אחר פעם לפרש את החלטות בית המשפט ומעכבת חדשות לבקרים, כולל ערב יום כיפור במשך שעות את המשיבים זאת עת כל בקשה שמוגשת על ידה נדחת על ידי משפט זה". 

"המשטרה, בפעם החמישית כבר, מייצרת פרובוקציות במקום", הוסיף, "נפסק כמה פעמים שזה שביל ציבורי שעובר ליד שער הרחמים, אחד משרידי בית מקדשנו, הוא חלק מהגן הלאומי ובמקום התקיימה קבורה לא חוקית, וגם על זה יש פסק דין של בג"ץ, ואסור היה לקבור שם. תקיעת שופר שמתבצעת במקום שם, אחד מהכתלים המקוריים של בית המקדש, של הר הבית, זה לא חדש ולא כלום. אם מדינת ישראל לא מאפשרת לתקוע בשופר ליד שער הרחמים אז אסור בכל מקום".

לבסוף אמרה ח"כ רוזין: "אני שומעת ומזדעזעת. הם חבורת פירומנים שלא מעניין אותם המשטרה והחוק. זה לא התנהגות ראויה הם מתסיסים את השטח, הם הלכו דווקא לשם, וזה לא מקרי. בטח שלא לפני מערכת הבחירות". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM