שרת התחבורה מרב מיכאלי התארחה היום (שלישי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחסה לפיגוע שהתרחש במחסום בשועפט ביום שבת האחרון, בו נהרגה נועה לזר ז"ל. "הפיגוע, דבר שמאוד קשה להתאושש ממנו, מהווה תזכורת כואבת לכך שאנחנו עדיין נלחמים על הביטחון שלנו כאן ועל הקיום הוודאי שלנו", ציינה.

פיגוע הירי בירושלים: לוחמת צה"ל מתה מפצעיה, נמשך המצוד אחר המחבל
נמשך המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים; הוארך מעצר החשודים  

פעילות המשטרה בזירת פיגוע הירי בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

עוד היא הוסיפה כי "אנחנו לא נוותר בשום שלב, אבל אנחנו חייבים במקביל למלחמה בטרור למצוא פתרונות מדיניים. הדבר הכי משמעותי הוא איך אנחנו נמגר את מי ששולח את האנשים האלה. היום יש עיוות, חמאס שומר את עזה שקטה אבל במקביל מציף את הגדה המערבית".

היא הדגישה כי על אף הדברים היא נגד יציאה ל"חומת מגן 2", ותקפה את מדיניותו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו בכל הקשור לרשות: "חמאס לא מסתפק בעזה. חמאס מחליש את הרשות, כפי שהוא פועל נגד ישראל הוא פועל נגד הרשות. לא להמשיך בשיטת נתניהו שחיזק את חמאס והחליש את הרשות, ישראל חייבת לפעול נגד חמאס. זה לא סיסמאות, לפעול באופן צבאי ביד חזקה נגד חמאס כדי שהוא יפסיק לחולל טרור בכל מקום".

מיכאלי תקפה בחריפות את חבר הכנסת בן-גביר: "אני פועלת ככל יכולתי נגדו. חזרתו של נתניהו היא חזרתו של בן גביר בגדול. בדיוק נגד זה אנחנו במפלגת העבודה נלחמים כל כך קשה. הם לא יודעים שמדובר באדם שמורשע בכל כך הרבה עבירות פליליות. הוא פשוט בא ומוכר להם איש חמוד שרוצה מדינה יהודית חמודה. הוא מנצל את חוסר הידע שלהם, את התמימות, הוא משקר להם, מוכר להם דבר שקרי ועושה דברים שהם סותרים באופן עמוק את מדינת ישראל".

לסיום, הביעה את דעתה על מלחמת רוסיה־אוקראינה שעודנה נמשכת: "ישראל צריכה להגדיל את הסיוע לאוקראינה, קראתי לראש הממשלה לעשות את זה. המראות קשים, וישראל שיכולה במובנים מסוימים להזדהות עם תוקפנות כלפיה חייבת להגדיל את הסיוע. אני לא נכנסת לפרטים של מה, ישראל צריכה לסייע לאוקראינה ככל יכולתה. היא צריכה בעיקר לסייע, זה הדבר, גם צריך להגיד - ליבנו איתם".

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה: "מרב מיכאלי, שהטיפה לסרבנות לגיוס לצה"ל, פגעה בחיילות ונשים בכך שסירבה להצביע בעד ועדת חקירה לאונס הסוהרות וחברה כעת בממשלה שמפקירה את חיילינו - היא האחרונה שיכולה להטיף לנו מוסר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו