בחירות 2022: יו"ר "הציונות הדתית" חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר הערב (שבת) כי מפלגתו תבקש לאחר הבחירות לכנסת את תיק הביטחון. בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" ב"קשת 12" אמר חבר הכנסת, כי "תהיה לנו לגיטימציה לקבל תיקים משמעותיים: ביטחון, אוצר, גם התחבורה הוא תיק מצוין וגם תיק המשפטים".

סמוטריץ' טען כי שקד תפרוש לפני הבחירות, כך הגיבו במפלגתה: "יצטרך לצום על השקרים"

מפלגת "הבית היהודי" בראשות שרת הפנים איילת שקד תקפה את סמוטריץ' בתגובה להצהרתו. מהמפלגה נמסר כי "בצלאל סמוטריץ' שלא שירת שירות צבאי מלא רק כדי להתחיל לימודי משפטים מעז לדבר על דרישה של תיק הביטחון. זו התבטאות של שיגעון גדלות.

כדאי שסמוטריץ' יסביר קודם לבוחרים שלו למה הוא לא עשה שירות צבאי מלא בזמן שכל נער שמגיע לגיל 18 מחרף את נפשו כדי שנוכל לחיות במדינת ישראל בביטחון. באיזה עולם סמוטריץ' הפך להיות הפנים של המגזר ששירות צבאי עבורו הוא ערך עליון?".

מ"יש עתיד" נמסר בתגובה לדבריו של חבר הכנסת: "סמוטריץ' רוצה להיות שר הביטחון של ביבי. בן גביר רוצה להיות שר לביטחון הפנים של ביבי. ביבי רוצה לברוח ממשפט – מה אתם חושבים שהוא יעשה? אסור לתת לטרלול לנצח. רק 'יש עתיד' גדולה וחזקה תמנע את טירוף המערכות שרוצים להביא עלינו בן גביר, סמוטריץ' וביבי".