אחת הסיבות שהליכוד איבד את השלטון לאחר הבחירות הקודמות הייתה הירידה בתמיכה בו בחלק ממעוזי הליכוד המסורתיים, בין היתר בירושלים, בהתנחלויות ובערי הפיתוח. לכן, לקראת בחירות 2022, מתמקדים בליכוד בהעלאת אחוז ההצבעה ביישובים המזוהים עם המפלגה על מנת להביא לניצחון בבחירות. 

יממה לפתיחת הקלפיות: המרדף אחר "המנדט החסר"
חלום ה-61 של נתניהו יתנפץ? כך הציבור הערבי יכריע את הבחירות

על פי המכון הישראלי לדמוקרטיה, בערים "הליכודיות", כמו אשדוד, אשקלון, באר שבע, חדרה, חולון ונתניה, הייתה ירידה של ארבעה אחוזים בתמיכה בליכוד בין בחירות 2020 לבחירות 2021. גם בירושלים, שמרבית תושביה מצביעה למפלגות גוש הימין, נרשמה ירידה משעמעותית באחוז ההצבעה - 4.2% פחות מב-2020. ביישובי הפיתוח נרשמה ירידה גדולה אף יותר - של 4.9%, כשהליכוד מאבד יותר מ-7% מכוחו ביישובים אלה. 

בהתנחלויות נרשמה ירידה של 2.5% בשיעור ההצבעה. הליכוד נחלש בכשליש מכוחו ואיבד את תואר המפלגה הגדולה לציונות הדתית. גם במגזר החרדי נרשמה ירידה של כמעט 4 אחוזים בשיעור ההצבעה, המפלגות החרדיות והליכוד איבדו תמיכה של כשני אחוזים כל אחת, קולות שהלכו בין היתר לתמיכה במפלגת הציונות הדתית. גם בערי "המרכז-שמאל" הליכוד איבד אחוז ניכר מכוחו - כשבעה אחוזים.

כמה אחוזי ההצבעה במעוזי הליכוד בשתי מערכות הבחירות הקודמות

בירושלים הצביעו 51,238, באר שבע - 38,604, אשדוד - 33,865, אשקלון - 27,103, בת ים -  21,360, חדרה - 16,957 ,טבריה - 8,521, קריית שמונה -  5,339 ובשדרות -  5,227.

מנגד, במקומות המזוהים עם המרכז-שמאל נרשמה ירידה מזערית באחוז ההצבעה, כך שמפלגות אלה נפגעו פחות מאשר מפלגות הימין. בגבעתיים, הוד השרון, מודיעין-מכבים-רעות, כפר סבא, רמת גן ורעננה נרשמה ירידה של קצת יותר מאחוז בשיעור ההצבעה, כשיש עתיד הייתה המפלגה הגדולה ביותר, אולם היא וכחול לבן קיבלו ביחד פחות מאשר כשהתמודדו ברשימה אחת. הקולות שהלכו מיאיר לפיד ובני גנץ נדדו למפלגת העבודה ולמרצ וסייעו להן לעבור את אחוז החסימה.