פחות מיממה לפתיחת הקלפיות לבחירות לכנסת ה-25: שרת הפנים איילת שקד התראיינה הבוקר (שני) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל והתייחסה לאירועים האחרונים בחזית הפוליטית, ולשאלת עתיד מפלגתה - והאם תצליח לעבור את אחוז החסימה. בראשית השיחה, הוא התייחסה לראיון שהעניקה אמש לתוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14, בהגשת מגל, אשר עורר סערה בשל דבריו של העיתונאי ידידיה מאיר.

שקד: "לא חושבת שאחזור לשתף פעולה עם בנט בעתיד"
שובו הביתה, יש מי שתתן לכן גב: הפנייה של איילת שקד לאזרחים | פרויקט מיוחד
"בעלי אמר: 'רק שתיים היו חזקות כמוך: גולדה וציפי לבני'" | איילת שקד בראיון חשוף

"ראיתי שהוא ניסה לבזות אותי לאחר שהלכתי ואף אחד לא העיר לו. מדבר על יום על אהבת ישראל. זאת לא בדיחה והיא לא טובה", אמרה ב-103FM. המגישים השיבו - "בסה"כ שרדת? את נמצאת באירוע לא פשוט", ושקד ענתה: "נכון, אבל בהחלט שרדתי, היו לי תשובות טובות לכל שאלה ואני אבוא שוב. אני לא סיימתי עם ידידה מאיר, גם באזרחות, יש לי הרבה מה להגיד לו. אנחנו נשמור את זה לתוכנית הבאה של ינון".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

הסערה המשיכה בטוויטר, כאשר שקד צייצה: "עכשיו אני גם חולה מדבקת. לא אותי אתה משפיל, אלא את עצמך. אבל הכי חשוב שבטור שלך ביום חמישי תכתוב בדבקות על אהבת ישראל", ומאיר השיב: "אז עכשיו את עושה ספין על בדיחה לא מוצלחת שלי? מי אמר מחלה מדבקת? הלו? חס וחלילה. סתם בדיחה שניסתה להתכתב באופן מגושם עם שתיית מנדטים, סליחה. ובטור השבוע נראה לי שאסכם איך מועמדת מבטיחה להנהגת הימין הרסה הכול בעשר אצבעות, לה ולנו".

כאמור, בהמשך הראיון אצל כספית ומגל, הם ציינו כי היא אמרה שהאינטרס של גוש הימין שהבית היהודי ירוץ, ותהו: "זה סוד צבאי?". היא השיבה להם: "אני אומרת לקהל באופן הכי ברור שיש - אנחנו נשב עם נתניהו ואותו קהל כדאי שיצביע לבית היהודי כי עדיף שממשלת נתניהו תהיה ממשלה מאוזנת, אחראית וערכית. יש המון מתלבטים - מרביתם בין הבית היהודי ומחנה הממלכתי". לדבריה, אותם מתלבטים צריכים לדעת שלמחנה הממלכתי אין ממשלה - האופציה היחידה זה עם השמאל והמשותפת. 

כספית: "הם לא אנשי שמאל"
שקד: "הם כן". 
כספית: "השקרנות של הביביסיזם היא דבר ממאיר".
שקד: "למה אתה מתבייש במישהו שהוא איש שמאל? מתי שמאל הפך לקללה? זאת תפיסת עולם, לא קללה, זו אידיאולוגיה. זה בסדר גמור". 

איילת שקד: "אני רצה עד הסוף", צילום: אבשלום ששוני

תתני לנתניהו לתקן את מערכת המשפט?
"אתה עושה צחוק? מי התחיל עם תיקון מערכת המשפט? אני שמתי אג'נדה ברורה על השולחן והוא תמיד חסם כל רפורמה אפשרית. אני הבאתי את פסקת ההתגברות, הוא חסם, הבאתי את הביטול לוועדת האיתור למינוי היועמ"ש, הוא חסם. צריך לחזק את נציבות הביקורת על הפרקליטות ולהעביר את חוק יסוד החקיקה עם פסקת התגברות. נעשה את שני הדברים האלה, זה הרבה מאוד".

תתני לסמוטריץ' לשלוח חיילים לקרב?
"אני לא מחלקת תיקים. 

אתמול בן גביר אמר שהתנאי שלו חוק צרפתי רטרו
"על זה שמנו וטו, לא יהיה חוק צרפתי, לא רטרואקטיבית ולא לא רטרואקטיבית. זו בדיוק הסיבה למה להצביע לבית היהודי, אם אנשים לא רוצים ממשלה מטורללת. זו בדיוק הסיבה".

את שורפת עבור נתניהו
"אני לא שורפת שום דבר, אני אומרת את הדבר הנכון - האינטרס של גוש הימין שהבית היהודי ירוץ ויעבור".

בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

היא הוסיפה כי "צריך להבין - המחנה הממלכתי יש גם אנשים טובים, אנשי ימין, אבל בסופו של דבר זו מפלגת שמאל. זאת לא מילה גסה, זו תפיסת עולם. אנחנו רוצים להחזיר את הבגרויות בתנ"ך, אני חושבת שזה דבר חשוב". כספית השיב בתגובה: "יש בגרות בתנ"ך, את הולכת לשקר של ביבי. אל תשקרי כמו נתניהו".

שקד אמרה: "תקשיב לי ותקשיב לי טוב, יש המון מצביעים שהאות שהם רוצים לשים בקלפי זו ב', והם ישימו את האות הזו. אנשים ילכו עם הלב, את החשבונות שישאירו לקדוש ברוך הוא. שכל אחד יצביע למי שהוא רוצה ובמי שהוא מאמין. כבר היום יש פתקי ב', אנחנו עולים, צוברים מומנטום, יותר ויותר אנשים חוזרים הביתה".

על מה את הכי מצטערת?
"אנחנו עושים חיים שכאלה? אני עכשיו מתסכלת מה צריך לעשות כדי לנצח. יש מומנטום חיובי, בבחירות הכי חשוב זה איך נכנסים ואנחנו נכנסים במומנטום חיובי. אני אוכל, גם אם לא נעבור, אני אוכל לדעת שעשיתי אתה מקסימום בשביל המדינה שלי. הצבתי אלטרנטיבה ימנית, אחראית, שפויה, ערכית, ועשיתי מה שנכון עבור המדינה שלי".

שהלכת עם השמאל?
"בכל הקריירה שלי תמיד עשיתי מה שחשבתי שנכון למדינה. אם תבדוק מי היה שר הפנים, מה עשיתי במשרד הפנים והמפשטים, תראה שהיו מעט מאוד פוליטיקאים שעשו מה שעשיתי בתקופה כזו. אין למחנה הממלכתי ממשלה, הדבר היחידי שהם יכולים לעשות וטוב אם יעשו, זה להצטרף לגוש הימין ולהקים ממשלה רחבה. מספיק עם החרמות". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm