על פי דיווחים שונים, גורמים אמריקאים מביעים דאגה מנוכחותם המרכזית הצפויה של איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ' בממשלת נתניהו המיועדת. חבר הכנסת המיועד תא"ל במיל' צביקה פוגל (עוצמה יהודית), שוחח הבוקר (שלישי) עם גדי נס בתוכניתו ב-104.5FM, והתייחס לדברים: "חשובה לי מאוד ידידותה של ארה"ב, אבל לא זכור לי שהם ישבו פה בקלפיות והצביעו. גם לא זכור לי שהם נלחמו נגד אויבנו. אנו מדינה עצמאית ואנו צריכים לקדש את 74 שנות הקיום שלנו בכך שאנו דואגים לאזרחים שלנו, שכל אחד ירגיש שהוא חי בלי פחד, בביטחון - זה מה שמביא כבוד לאומי". 

הרצוג לבן גביר: "יש לך תדמית שמעוררת דאגה"

הוא הסביר את תפיסתו בנוגע לצה"ל: "הצבא שלנו צריך להתעסק בדברים שהוא צריך להתעסק. אין לי טענות - בסופו של דבר במדינת ישראל מוטלות על הצבא משימות רבות מדי מגודלו ויכולתו. לכן, מישהו צריך לבוא ולעשות סדר, לבוא ולומר במה מתעסקים ובמה לא, להחליט איפה הוא רוצים להשקיע ואיפה לא. אם החיילים שלנו הופכים לשוטרים או מחלקי מזון, אז אנחנו טועים. אני מאמין שאנו נתרום רבות לעשות סדר בעניין הזה". 

פוגל תמך בכניסתו של יו"ר מפלגתו למשרד לביטחון הפנים: "אין לנו עוד זמן, ויותר גרוע מזה - אין לנו מועד ב'. איתמר צריך להיות במשרד לביטחון הפנים, אנחנו כבר מדברים על זה הרבה מאוד זמן. יש כבר את עיקרי התוכנית לעניין. לתוספות הכספיות יש מטרה אחת - להביא תכלית לעבודת המשטרה. צריך לחלק את העבודה בין כל גורמי הביטחון כדי שכל אחד יתעסק בתחומו. כדי שיהיה כבוד להיות שוטר, בלי להתבייש בזה".   

כמו כן, הוא סיפר על התרגשותו לקראת הפיכתו לחבר כנסת: "כשאתה נכנס למליאה ורואה את הכיסא שלך עם השם שלך כתוב באותיות אדומות, ההתרגשות מתחלפת לתחושת אחריות אדירה. אני לא יכול לעמוד בפני הציבור בעוד ארבע שנים ולהגיד שעשיתי כל מאמץ - אני חייב להביא תוצאות, וזה מה שיהיה".