לקראת הבחירות החמישיות: המחלוקות הפוליטיות כבר מזמן זלגו מהכנסת אל חיי היום יום של הציבור הישראלי, בין היתר לחייהם של הרווקים ורווקות שעדיין נמצאים בשלבי בחירת הפרטנר שלהם.

פתאום דממה: למה אנשים עושים "גוסטינג"?

כך מסקר שביצעה אפליקציית ההיכרות OkCupid עולה כי 60% מהרווקים והרווקות בישראל מעדיפים שבני ובנות זוגם יחזיקו באותן דעות פוליטיות כמו שלהם. 57% ידברו על פוליטיקה בדייט, אך רק 7% יעלו את הנושא כבר בדייט הראשון, כתנאי להמשך הקשר.

עוד עולה כי דווקא מחפשי האהבה הצעירים יותר פחות מוכנים להתפשר על הנושא. כמחצית מהמשתמשים באפליקציה מדור ה-Z ומילניאלז אמרו כי לא יוכלו לצאת עם בני זוג בעלי דעות פוליטיות הפוכות.

אפליקציית היכרויות, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
אפליקציית היכרויות, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

לצד זאת, 90% מהרווקים והרווקות מתכוונים לנצל את החופש ביום הבחירות לדייטים, בעוד רק 10% ממחפשי הזוגיות בישראל מעדיפים להקדיש את ה-1 בנובמבר לפעילות פוליטית. 

ומה לגבי הפוליטיקאים?

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, כבר בן 73 ומזמן אינו רווק, אך הוא עדיין הפוליטיקאי הכי מבוקש בקרב מחפשי האהבה בישראל. 49% ממשתמשי אפליקציית ההיכרויות הודו שהיו רוצים לצאת איתו לכוס קפה, הרחק מעל יריבו הפוליטי, ראש הממשלה יאיר לפיד, שנמצא בראש מאווייהם של 31% מהרווקים והרווקות בלבד.

במקום השלישי ברשימת הפוליטיקאים המבוקשים נמצאת יו"ר מפלגת העבודה, מירב מיכאלי, עם 17% ואחריה ח"כ מירי רגב, ש-4% מהרווקים והרווקות היו רוצים לשבת איתה לקפה.   

"אנחנו רואים שהרבה ממשתמשי OkCupid בישראל מעורבים ופעילים פוליטית", אמר מייקל קיי, מנהל התקשורת הגלובלית של החברה. "למעלה מחצי מיליון משתמשים באפליקציה בישראל דיווחו שהם נהנים לשוחח על פוליטיקה ו-80% מהרווקים והרווקות מעוניינים לדבר על פוליטיקה עם בני ובנות זוגם. הבחירות הקרובות הן בהחלט נושא שיחה חם באפליקציה שלנו".