הקרואסון הדק מגיע לישראל
מי שמבלה את עיקר זמנו בטיקטוק, לא יכיר את המונח “קרואסון”. העולם, מתברר, שייך לצעירים שלוקחים את המאפה הצרפתי הקלאסי ומעניקים לו שדרוג חדשני: לאחרונה נכנס לחיינו ה”קרוקי” – מין יצור כלאיים מכוער במיוחד וטעים במיוחד, בין קרואסון לעוגיית שוקולד צ’יפס, וכעת מגיע ארצה הטרנד ששוטף את ארצות הברית – “קרו־דק” - קרואסון שטוח שנאפה לראשונה בקוריאה הדרומית והתפוצץ בפטיסרי “אלכסנדר’ס” בקליפורניה. בימים אלו הוא מגיע לפופ־אפ מיוחד שייקרא “קרו־דק” ויימשך עד יום שישי בלבד בקניון TLV, בשיתוף “מאפיית לחמים” וקהילת ״חדשות האוכל״ של נדב בורנשטיין.

אגדה של פאי תפוחים: מתכון מושלם לטארט טאטן
טעם של בית: שלושה מתכונים ביתיים שיהיה לכם חשק להכין

לאחר שטעם את הקרואסון השטוח והתלהב במיוחד פנה בורנשטיין לאורי שפט מ”מאפיית לחמים”, ולאחר ניסיונות רבים הם הצליחו להגיע לקרו־דק המושלם - מאפה עלים מדופדף וקריספי בעל זיגוג הקרמלי. הקרו־דק הוא קרואסון צרפתי קלאסי שעשוי מבצק חמאה עשיר, אשר במהלך האפייה משטחים אותו בטכניקה מיוחדת ששומרת על הצורה והטעם, אך משנה לחלוטין את המרקם והופכת אותו לקראנצ’י. לאחר מכן, הוא נטבל בציפויים שונים שעליהם מפזרים מגוון טופינגס. בפופ־אפ יוצעו חמישה טעמים: שוקולד לבן עם שברי פטל ותותים מיובשים, גנאש שוקולד־פיסטוק עם שברי פיסטוק קלויים (בצילום), שוקולד לבן לימוני עם קליפות לימון מסוכרות, שוקולד לבן עם שומשום שחור וחלבה ושוקולד בלונדי עם צ׳אנקים של עוגיות שוקולד צ׳יפס (כולם במחיר של 28 שקלים).

“קרו־דק", קניון TLV, מעכשיו עד ליום שישי (כשר)

הקרואסון המגוהץ בקניון TLV (צילום: דניאל לילה)
הקרואסון המגוהץ בקניון TLV (צילום: דניאל לילה)

הסדנאות החדשות של אור שפיץ
בגיל 27, עם כמעט חצי מיליון עוקבים באינסטגרם, רווחי עתק וקונדיטוריה ורודה (מדי), אור שפיץ לא מפסיקה להפציץ. שש שנים בלבד עברו מאז הופיעה ב”בייק אוף ישראל”, והפעם היא מפתיעה עם סדנאות. שלוש, ליתר דיוק.

הראשונה, “סדנת עוגות לאמהות ובנות” (וידאנו: גם אבות וילדים יכולים להיכנס), שבה לומדים עיטוף וזילוף עוגות דריפ־קייק ועוגות מעוצבות; השנייה, סדנת קונדיטוריה ושיווק, שבה ילמדו איך להפוך את המאפים שלך למפורסמים, ומי אם לא שפיץ יכולה להסביר כיצד; השלישית מפתיעה - סדנת כתיבת הגשמה עצמית: כבר שנים שאור כותבת הגשמות, מכוונת, עושה המון ופועלת כדי להגשים. לאחר פניות שקיבלה, החליטה לפתוח שיעור ללמידת כתיבת הגשמה עצמית עם דודתה, עובדת סוציאלית, שמלווה אותה.

הסדנאות של אור שפיץ (כשר), בוגרשוב 3, תל אביב. לפרטים נוספים באתר הקונדיטורית

אור שפיץ (צילום: יח''צ)
אור שפיץ (צילום: יח''צ)

יריד האוכל של השפים
מתי לאחרונה יצא לכם לאכול מנה של מי הבאים - ישראל אהרוני, חיים כהן, אבי ביטון, אבי לוי – ב־40 שקלים בלבד? מתחם MEEX שרונים יערוך בשבוע הבא את פסטיבל Foodies, שיימשך ארבעה ימים, ובמהלכו יימכרו המנות של השפים במחיר של עד 40 שקלים. בין המנות: פופקורן עוף וצ’יפס הולנדי של ישראל אהרוני, הום פרייז וכנפיים של חיים כהן, כריך אסאדו דרום אמריקאי של אבי לוי, שניצל בחלה של אבי ביטון ועוד.

פסטיבל Foodiesי, 31-28 במאי, MEEX שרונים

כנפיים חיים כהן (צילום: אסף קרלה)
כנפיים חיים כהן (צילום: אסף קרלה)

יריד האמנות והאוכל של תל אביב
החלות היפהפיות של האופה והקונדיטורית עומר חורב יככבו ביריד האמנות והאוכל הבוטיקי “סידורים של שישי”, שייערך בסוף השבוע הבא. לאחר יריד אמנות מקומית מוצלח שנערך לראשונה ביום האישה הבינלאומי, נאספו המפיקה והאוצרת מיכל אפרתי, מומחה המטבח האיטלקי אסף גרושקובסקי ואיש יחסי הציבור והשיווק יניר תדמור להפיק יריד אמנות נוסף, הפעם גדול יותר ומגוון יותר. הלוקיישן שנבחר הוא סטודיו המורכב משני חללים אורבניים, שיארח מבחר אמנים ישראלים מקומיים שימכרו ביריד את יצירות האמנות שלהם בשלל סוגים וקטגוריות שונות ובמחיר נגיש.

הקונספט שעומד מאחורי יריד האמנות “סידורים של שישי” הוא דו־ערכי – מצד אחד לאפשר לבוא ולרכוש את כל הדברים שזקוקים להם לקראת סוף השבוע תחת קורת גג אחת, ובאותה הנשימה לתמוך באמנים מקומיים ובאמנות ישראלית עכשווית. בין המציגים: המעצבת הקרמית אלה בארי, הצלמת דנה סימוניאן, המגלף בעץ יובל בוכשטב, המאיירת יולי תמרה, מעצבת תיקי הפרחים נועם אפלבאום, המקעקעים מ”בולדר ליין” ו”הג’חנון של אמא”.

“סידורים של שישי", 31.5 (16:00-12:00), בית עובד 9, תל אביב

חלות עומר חורב (צילום: אלבום פרטי)
חלות עומר חורב (צילום: אלבום פרטי)

המארזים המושחתים של TASA+
סופרי הקלוריות – דלגו לאייטם הבא. עכשיו נתרכז בכמות מטורפת של בצקים מתוקים, ציפויים צבעוניים ומילויים שוקולדיים. חנות הממתקים של רשת +TASA היא אושר לכל חובבי המתוקים, ואם אפשר לזקק את האוכלוסייה: צעירים. שוקולדים בטעמים ייחודיים מכל רחבי העולם, ממתקים שונים (חלקם מוזרים), קורנפלקס בטעם מרשמלו, ומה לא, מחכים לכם בחנות היפהפייה בשוק לוויסקי. בחנות מצאנו גם אוראו בטעמי פירות (שהגיעו מקוריאה הדרומית) ושוקולד רגוסה, הנחשב לפופולרי במיוחד.

כעת משיקה הרשת מארזי בייקרי מרהיבים, מתוכם דגמנו פרוסת עוגה ודונאט, והתעלפנו. מארז Bakery box&blendi כולל שש יחידות דונאטס במגוון מילויים וטעמים, שתי עוגיות קוקי פאי, שלישיית אקלרים, עוגייה גדולה ומשקה בלנדי (179.90 שקלים); מארז Extreme Bakarey Box כולל שישה דונאטס, שתי עוגיות קוקי פאי, שתי שלישיות אקלרים, שתי עוגיות גדולות ושני בלנדים (229 שקלים). את הקוקי פאי, אגב, אופה קונדיטורית לפי מתכון שפותח בטסה.

ועוד משפט על משקאות הבלנדי עתירי הסוכר: משקה אייס מבוסס חלב עם קצפת עשירה בטעמים, שמגיע בפחית מעוצבת. אפשר לבחור ממגוון טעמים: בלנדי עוגת גבינה ותותים, בלנדי נוצ׳יטלה, בלנדי הוקוס לוטוס, בלנדי קרמל מלוח וקפה. מושחת ומפנק.

להשיג ב־+TASA, לווינסקי 31 תל אביב; אבן גבירול 54 תל אביב; או באמצעות הזמנה בוולט

TASA+ (צילום: יח''צ)
TASA+ (צילום: יח''צ)