ארוחת בוקר בישראל מסתכמת בדרך כלל בכמה מטבלים, סלט ירקות, לחם ושני אומלטים, וישראלים כמו ישראלים, מתים על ארוחות בוקר. אז אם בא לכם ממש אבל ממש להתפנק - יש במלון וולדורף אסטוריה ירושלים ארוחת בוקר מלכותית עם בופה שלא ראיתם כמותו, וגם כמה סוגים של אגז בנדיקט. ואם להיות כנה, המחיר לא זול, אבל החוויה שווה כל שקל. אז תוסיפו כמה שקלים ל-120 שתשלמו בכל מסעדה אחרת, ותנו קפיצה לירושלים.

אני אמנם לא משוחדת, אבל בתור ירושלמית שעבדה כמארחת במלון וולדורף אסטוריה בשנת 2015, אני כבר מכירה את כל המתרחש "מאחורי הקלעים". המלון - מלבד היותו היוקרתי ביותר בירושלים ואולי בכלל בישראל - משקיע בחומרי גלם איכותיים ומשובחים ומגיש בבופה מכל טוב.

מנות האגז בנדיקט בוולדורף אסטוריה (צילום: יחצ)
מנות האגז בנדיקט בוולדורף אסטוריה (צילום: יחצ)

וכשאני כותבת "מכל טוב", אני מתכוונת למגוון של גבינות קשות ורכות, דגים מעושנים, פירות, לחמים ותוספות שלא תראו בשום ארוחת בוקר אחרת. לרגישים לגלוטן או לסוכרתיים שביניכם, בבופה ישנה גם פינת בריאות המורכבת מעוגות ללא תוספת סוכר, לחם ללא גלוטן, פיצה ללא גלוטן, פנקייקים, עוגות וופל בלגי ללא גלוטן, מבחר פירות יבשים, ירקות עוד.

ואם כבר ארוחת בוקר, אז אגש לעניין ואציין שאגז בנדיקט זהו המאכל המועדף עליי, כל עוד הוא לא טובע ברוטב הולנדז כמובן. אחת לשנה, מוגש בוולדורף תפריט של אגז בנדיקט ממגוון סוגים, וכבר מעכשיו שתדעו, אם אתם אוהבים פרנץ' טוסט - לכו על האגז בנדיקט הצרפתי. ודרך אגב, לא תצטרכו לעמוד בתור עם צלחת ביד ולהמתין לאומלט. הוא יוגש לכם עד לשולחן.

שף איציק מזרחי ברק, וולדורף אסטוריה ירושלים (צילום: יחצ)
שף איציק מזרחי ברק, וולדורף אסטוריה ירושלים (צילום: יחצ)

בופה עשיר בוולדורף אסטוריה (צילום: רחלי קירמה)
בופה עשיר בוולדורף אסטוריה (צילום: רחלי קירמה)

התפריט מורכב מחמש מנות, כשכל אחת מהן מוגשת על סוג שונה של לחם - בריוש, ופל בלגי, פאנץ' טוסט ולחם מחמצת - שעליו מונחת ביצה עלומה ושלל תוספות מפנקות. בחום, הייתי ממליצה להתחיל מהניו יורקית ומהצרפתית, ובמידה ולא שבעתם, תוכלו להזמין מהאחרות. אל תשכחו שלצד כל זה עומד לרשותכם בופה עשיר. 

בתפריט BENEDICT EGG'S תמצאו:

ניו יורקית ביצה עלומה, לחם בריוש, עלי תרד, סלמון מעושן ורוטב הולנדייז

בלגית ביצה עלומה וופל בלגי, קריספי תפוח אדמה, סלמון מעושון, ורוטב הולנדייז

ים תיכונית ביצה עלומה, לחם בריוש, עלי מנגולד, תבשיל עגבניות, טונה ורוטב הולנדייז

צרפתית ביצה עלומה, פרנץ' טוסט, בצל מקורמל, סלמון מעושן ורוטב הולנדייז

בריאה ביצה עלומה, לחם מחמצת כפרי, אבוקדו, סלמון מעושן ורוטב הולנדייז

אגז בנדיקט, וולדורף אסטוריה (צילום: יחצ)
אגז בנדיקט, וולדורף אסטוריה (צילום: יחצ)

מנת ה EGG'S BENEDICT היא אחת ממנות ארוחת הבוקר והבראנץ' הפופולאריות ביותר שיש. המנה נוצרה לראשונה בשנות ה-20' של המאה הקודמת במלון וולדורף אסטוריה ניו יורק (אותו מלון הביא לעולם גם את סלט הוולדורף).

על פי המסורת, המנה נוצרה כאשר לקוח קבוע של מסעדת המלון בשם בנדיקט הגיע בבוקר לאחר ערב ארוך של שתיה וביקש טוסט עם ביצה עלומה והמון רוטב הולנדז – או בקיצור: מנה אשר תעביר לו את ההנגאובר. שף המלון, זיהה את הפוטנציאל, שינה את הלחם למאפין אנגלי והעניק את שם הארוחה לכבוד הלקוח ובכך נתקבעה המנה הטעימה בדברי הימים של הקולינריה העולמית ומאז, מדי שנה, מציינים את יום ה-EGG'S BENEDICT.

שעות ארוחת הבוקר: ראשון- שישי 06:30- 10:30

להזמנות: טל'  054-9509092 /  02-5423333: כתובת-  אגרון 26, ירושלים.

יש להזמין מקומות מראש.