האם קרה לכם, שגיליתם באקראי שבסמיכות לביתכם יש גינה שלא ידעתם על קיומה? זה בדיוק מה שקרה לנו – רק בגרסה הקולינרית. במרחק של 100 מטר מביתנו, מאחורי דלת כבדה וסגורה, מבלי שיש שלט בחוץ שמסגיר את מה שמתחולל בפנים – מסתתר בית קפה יפהפה, מוקפד וגבוה שלא ידענו על אודותיו. מולו, ממש מעבר לכביש הצר, קיים “קפה האוהל” שבו אנחנו שורצים לא מעט. מעולם לא שיערנו שבמרחק של 30 מטר מאיתנו קיים מקום נוסף, סודי, חבוי.

“קפה בקסטייג’”, הממוקם במלון הנושא את אותו השם, שימש בעבר כתיאטרון "אהל" וכאולפני ג.ג, שם צולמו “בשידור חי” עם דן שילון ו”לילה גוב” עם גידי גוב. הרקע התרבותי העניק למקום את שמו, מאחורי הקלעים. המבנה ההיסטורי הוקם בשנת 1940, והוא, מה שנקרא, בניין לשימור מחמיר. החדרים אינם זהים זה לזה, אבל כולם מעוצבים לתפארת, ובמרכזו אטריום – חלל מרכזי גדול שקרני השמש נכנסים מבעדו בעדינות.

בית הקפה פועל בשעות הבוקר בלבד, ומגיש בראנץ’ תיאטרלי: כל שולחן מתהדר בסגנון אחר. בשולחן שלנו התפריט עצמו היה ארנק קלאץ’, והמלחיות למעשה היו שפתון שממנו יצא המלח ובקבוק לק שממנו יצאו גרגירי פלפל שחור. בשולחן אחר המלחייה התחבאה בתוך ספר. אכן, משעשע.

אחרי השעשוע מגיע האוכל: כל שולחן מקבל מגש של שלוש קומות ובו שלל מזטים כגון סלמון מעושן, אבטיח עם פטה, סלט קינואה ועוד. לא משהו יוצא דופן שלא פגשתם במקומות אחרים, ועדיין, ההגשה מוסיפה שיק. בשולחן הבופה יש מגוון מספק לארוחת בוקר נפלאה. המגוון מצומצם למדי, ועדיין, יש מבחר שממנו אי אפשר שלא לצאת מרוצה.

מי שמדמיין בופה אינסופי כמו זה המוגש במלונות הגדולים עלול להתאכזב – כאן מדובר בשולחן בודד באורך של כארבעה מטרים, ועליו כל המנות. גולת הכותרת היא המנה העיקרית – אנחנו בחרנו בביצי עין על פרנץ’ טוסט מלוח וגאודה, ובברד פודינג עם סלט ביצים – שתי מנות מוקפדות עם טוויסט עדין, שיבהירו לכם את ההבדל בין בית קפה סטנדרטי לבית קפה שנותן תחושה של מועדון סגור. המחיר, אגב, לא זול (145 שקלים לסועד), ועם זאת נראה כמו מקום שמומלץ לחגוג בו אירועים מיוחדים. לכו תדעו, אולי תפגשו שם גם את גידי גוב.

“בקסטייג' קפה", בילינסון 6, תל אביב (לא כשר)

שווה כל שקל: הכדורסלנית לשעבר שהגתה את עוגת הגבינה הטובה בעיר

למיכל אפשטיין יש שלושה גביעי מדינה. כשחקנית כדורסל פעילה במשך 18 שנה – בין היתר בנבחרת ישראל ובליגת המכללות האמריקאית – היא לא דמיינה שיש לה כישרון חבוי בתחום אחר לגמרי – אוכל. היום, יחד עם בת זוגה, היא הבעלים והשפית של EATS, קפיטריה עם שני סניפים בתל אביב.

איטס, עוגת גבינה וגזר (צילום: אלון צרפתי)
איטס, עוגת גבינה וגזר (צילום: אלון צרפתי)

טו מייק א לונג סטורי שורט – נדמה שאפשטיין הגתה את עוגת הגבינה הטובה בעיר: עוגת גבינה גזר, שהיא למעשה עירוב של שתי עוגות יחד, ומעל שנטי שמנת חמוצה וקראמבל. תשמעו, יש עוגת גבינה ויש עוגת גבינה של EATS. עוגה לחה, יפהפייה מבחוץ ומבפנים, ובעיקר בעלת מתיקות מעודנת. לא קל להוציא 160 שקלים מהארנק בשביל עוגה, אבל הפעם היא באמת שווה כל שקל.

עדיין לא היינו בבית הקפה עצמו – שמענו שיש שם קוסקוס ירוק מצוין, לאנץ’ בוקס יצירתי וגם קישים מעולים – רק נספר שבתפריט שבועות ניתן למצוא גם את העוגה המשולשת – שלושה חלקי עוגה בטעמים שונים המרכיבים עיגול שלם, ברד פודינג פטריות ותרד, גראטן מנגולד וכרישה ועוד כמה מנות חלביות מסקרנות.

EATS, אדם הכהן 1 ושינקין 20, תל אביב, 5594486־03

חדשות האוכל: שוק הקינוחים חוזר

שוק הקינוחים חוזר בפעם השנייה לתל אביב: היום ומחר (חמישי ושישי) תוצע למכירה בשרונה מרקט הממוזג מיטב התוצרת הישראלית בעשרות דוכנים: הטובות והטובים שבאופים, המוכשרות והמוכשרים שבקונדיטורים מצפון ומדרום, מומחי שוקולד מקומיים וגאוני פטיסרי כחול־לבן, ועוד אינספור סיבות (מוצדקות) לשים בצד את הדיאטה, את ייסורי המצפון ובעיקר את רגשות האשם. בין המציגים: אור יוסף מקיבוץ ארז, שהקונדיטוריה שלה עדיין סגורה, תביא מהעוטף תקווה מתוקה: קרמשניט קרמי וגבוה ואת קינוח האבוקדו המפורסם שלה וקינוח הפטרייה האייקוני.

דגים+גבינות

סדנת בישול ספיישל לקראת שבועות: “חגיגה של דגים וגבינות” שאותה יעביר השף המצוין איל לביא (“רוקח 73”), במסגרת המרכז ללימודים קולינריים של אורט דן גורמה. בסדנה יילמדו בין היתר: סלמון מעושן עטוף בפילו במילוי אספרגוס, ריקוטה ופקורינו; פילה לברק במילוי כרישה, פטריות וזעפרן במעטפת פילו פריך; ומילפיי קדאיף, קרם מסקרפונה, פירות יער ובלסמי מצומצם. בנוסף, תוצע סדנת עוגת הגבינה המושלמת, בהובלת השף קונדיטור רוני פרדי מרדכי. 480 שקלים, להרשמה: 999־502־700־1.