כולנו זורקים לפעמים אוכל בלי לחשוב פעמיים, אבל כוכבת רשת חברתית הציעה טריק פשוט שגם יחסוך כסף וגם ישדרג את הבישולים שלכם. מתברר שקליפות של ירקות הן לא רק פסולת - אז במקום לזרוק אותן לפח, אפשר להפוך אותן לתבלין ביתי מלא טעם.

הבלוגרית קרלי בודרוג, המוכרת ברשת בשם @plantyou מעודדת את העוקבים שלה (חמישה מיליון) לא לזרוק קליפות בצל ושום ולחסוך כסף. איך עושים את זה? פשוט מאוד.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Carleigh Bodrug‎‏ (@‏‎plantyou‎‏)‎‏

קודם כל, יש לשטוף את הקליפות בתמיסה של מים וחומץ. לאחר מכן, יש לפזר אותן על תבנית מתאימה ולאפות אותן בתנור בטמפרטורה הנמוכה ביותר לכמה שעות. שימו לב: זמן האפייה תלוי בייבוש מלא של הקליפות, לכן יש לפקח עליהן. ברגע שהקליפות יבשות ופריכות, יש לטחון אותן לקבלת אבקה. התבלין הביתי החדש שלכם מוכן.

אפשר להשתמש בו בכל מתכון שדורש בצל או שום טריים. העוקבים של קרלי התלהבו מהרעיון והגיבו בהתלהבות. גולשת אחת כתבה: "איזה רעיון מעולה! אני שומרת שאריות ירקות במקפיא ומוסיפה אותן לתבשיל מרק טעים". אחר הוסיף: "יש לי שקית של קליפות בצל שאני שומר בדיוק בשביל זה". גולשת נוספת ציינה: "ניסיתי את זה וזה לא היה כל כך טעים. אולי כדאי להוסיף מלח ותבלינים אחרים".