אירוע דרמטי ועצוב במיוחד מתרחש הערב (חמישי) בירושלים, זאת כשמסעדת "אמא" המיתולוגית בעיר עלתה באש. אלכסנדר צ'ק, תושב העיר מזה למעלה מ-30 שנה, סיפר בשיחה עם "מעריב" על המסעדה, המיוחדות שבה ומה גרם לתיירים רבים במהלך השנים, להגיע ולאכול דווקא בה.

"מסעדת 'אמא' נחשבת כמיתולוגית בירושלים, כמקום המומלץ למי שלא הכיר את סוגי האוכל כמו מעורב ירושלמי", הוא מציין ומוסיף: "המסעדה נמצאת בשער של רחוב אגריפס בעיר".

עוד סיפר: "היא נחשבת כאבן דרך וכמקום אגדי בעיר. משהו מיוחד, מקום שמוכר בזכות 'האוכל של אמא' שבו. בין היתר, אוכלים בו חריימה, חומוס, מעורב ירושלמי וסלט שוק. בזמנו, בתור עולה חדש שהגיע לארץ מאוקראינה, נחשפתי ב'אמא' בפעם הראשונה למטבח המזרחי. במקום היה אז תפריט מקורי שמבוסס על אוכל ספרדי ירושלמי, עוד לפני שהדבר נהיה טרנד בארץ. אפילו היו מוזגים שם יין בצורה ייחודית, מחבית ולא מבקבוק".

לסיום, סיפר צ'אק על הסיבה שהביאה תיירים רבים לאכול דווקא במסעדה הירושלמית המיתולוגית: "ב'אמא' היו אוכלים אנשים מכל גווני האוכלוסייה, גם תיירים שרצו לאכול משהו שלא דומה למסעדות בחו"ל, ונחשב למאוד אותנטי. אני בעצמי הבאתי לשם פעם כמה תיירים שהגיעו לארץ".