פורטה 6
וינו ורדה 2023

פורטה 6 הוא מותג יין פורטוגלי מבית חברת היינות "וידיגל". היין, שנעשה מענבים מקומיים באזור וינו ורדה שבצפון המדינה, הוא קליל, מרענן וטעים. החל מהשנה תוכלו להשיג אותו גם בגרסה כשרה. בחירה נהדרת לפיקניקים, לליווי ארוחות קלות ולכל רגע בו מתחשק לשתות משהו קר ולא מחייב. כשר.
המחיר: 50 שקלים

פורטה 6 וינו ורדה כשר (צילום: יחצ)
פורטה 6 וינו ורדה כשר (צילום: יחצ)

יקבי כרמל
הסדרה האזורית, סוביניון בלאן 2023

הסדרה האזורית של יקבי כרמל כוללת יינות שמייצגים מספר אזורי גידול של כרמים. המצטרף החדש לסדרה שנותן כאן את הופעת הביכורים שלו נעשה מענבי סוביניון בלאן מהגליל שנסחטו בעדינות, והתבגר שלושה חודשים במכלי נירוסטה, והתוצאה בהתאם: יין בצבע זהוב־ירקרק, עם ניחוחות נקיים של פרי טרופי והדרים ומגע נעים מאוד עם החך. כשר.
המחיר: 60 שקלים

סוביניון בלאן 2023 סדרה אזורית (צילום: אייל קרן)
סוביניון בלאן 2023 סדרה אזורית (צילום: אייל קרן)

יקב טפרברג
אינספייר דבוקי 2023

יקב טפרברג צבר ניסיון בעבודה עם ענבי דבוקי, אולם רק השנה הוחלט ביקב לעשות ממנו יין זני. יין מעודן, מאוזן וצלול שילך נהדר כמעט עם כל מנה שתניחו לידו. התווית יוצאת הדופן שעוצבה על ידי אמן הגרפיטי DEDE היא בונוס מקסים. כשר.
המחיר: 65 שקלים

inspire art -1דבוקי  (צילום: יחצ)
inspire art -1דבוקי (צילום: יחצ)

יקב ברקן
שרדונה W, 2022

אחרי ההצלחה של "ברקן פלטינום" האדום שמאפשר ליהנות מיין במחיר סביר, משיק יקב ברקן את שרדונה W, שנעשה מענבי חלקות מובחרות בגליל העליון. היין, שהתבגר שישה חודשים בחביות, מציע את כל מה ששרדונה ישראלי מוצלח יכול להציע: ריחות הדרים, פרי לבן, וניל ועץ קלוי, טעמים מרוכזים, חמיצות נעימה וסיומת ארוכה.
המחיר: 75 שקלים

ברקן W שרדונה בציר 22 מחיר 75 שח.jpg  (צילום: יחצ)
ברקן W שרדונה בציר 22 מחיר 75 שח.jpg (צילום: יחצ)


יקב עגור
עגור לבן 2023

ביקב עגור, שנמצא באזור מטה יהודה ונחשב לאחד מחלוצי עשיית היין האישית בישראל, נעשה יין לבן מקסים במיוחד, שמבוסס ברובו על ענבי סוביניון בלאן בתוספת שנין בלאן, ויונייה ורוסאן. התסיסה שלו בחביות עץ וההתבגרות על משקעי השמרים תרמו לו מרקם עשיר וטעמים מורכבים, שמתחברים היטב לניחוחות הטרופיים והמינרליים שלו. כשר.
המחיר: 94 שקלים

עגור לבן  (צילום: יחצ)
עגור לבן (צילום: יחצ)

יקב פלדשטיין
סוביניון בלאן 2022

אם אתם מעדיפים את הסוביניון בלאן שלכם טרופי וקליל, אתם מוזמנים לדלג אל אחד היינות הנוספים ברשימה. היין של פלדשטיין, שנעשה מענבי הגליל העליון, תסס בחביות עץ והתבגר שנה בחביות על המשקעים, הוא משהו אחר לגמרי. יין עשיר ומורכב עם ניחוחות מינרליים ועשבוניים, מבנה עגלגל, חמיצות טובה וסיומת נהדרת. כשר.
המחיר: 110 שקלים

פלדשטיין סוביניון בלאן  (צילום: יחצ)
פלדשטיין סוביניון בלאן (צילום: יחצ)

יקב בנימינה
צוקים, רוסאן מרסאן 2021

סדרת צוקים של יקב בנימינה היא סדרת יינות שנעשו מענבי הגלבוע, אזור יין ייחודי שמתאפיין בין השאר בשילוב בין טמפרטורות גבוהות לרוחות שמצננות את הכרמים. היין הזה, בלנד של שני זנים שמשויכים לדרום עמק הרון שבצרפת, התיישן ארבעה חודשים בחביות ומציע רעננות וחדות לצד טעמים עשירים וניחוחות פרי לבן בשל. כשר.
המחיר: 110 שקלים

רוסאן מרסאן (צילום: יחצ צוקים)
רוסאן מרסאן (צילום: יחצ צוקים)

יקב פינטו
חולות לבן 2022

פינטו הוא יקב צעיר שממוקם בירוחם, ומייצר מענבים הגדלים בדרום הארץ יינות ייחודיים ואיכותיים. חולות לבן, העשוי ברובו מענבי רוסאן, בתוספת אחוזים בודדים של שנין בלאן, מכרמים בירוחם, רמת נגב והר הנגב, תסס בחביות, התיישן על המשקעים ומשלב ניחוחות פרחוניים ופירות לבנים עם מורכבות ומינרליות. כשר.
המחיר: 130 שקלים

חולות-לבן- פינטו  (צילום: יחצ)
חולות-לבן- פינטו (צילום: יחצ)

יקב סוסון ים
ג'יימס 2022

היקב, שחגג השנה 25 שנות פעילות, הוא אחד מחלוצי השימוש בענבי שנין בלאן בישראל. מענבי הזן הארומטי והרבגוני הזה, שכיום ניתן למצוא בלא מעט יינות לבנים מקומיים, שגדלו בכרם אורגני, נעשה יין עשיר, עם ניחוחות של פרי לבן, פירות טרופיים ומינרלים, שתסיסה והתבגרות בחביות עץ הוסיפו לו המון מורכבות ועניין.
המחיר: 140 שקלים

סוסון ים ג'יימס (צילום: יחצ)
סוסון ים ג'יימס (צילום: יחצ)

יקב רקנאטי
ספיישל רזרב לבן 2021

יין הדגל הלבן של יקב רקנאטי נעשה מענבי רוסאן ומרסאן שגדלו בקדמת צבי שברמת הגולן. היין, שתסס בחביות עץ והתבגר שנה על המשקעים הוא עשיר, מורכב ומדויק, עם ריחות של פירות לבנים, מבנה עגלגל ועשיר, חמיצות טובה וסיומת ארוכה ומינרלית. יין מרשים, לא רק הודות לאריזה החגיגית שלו, שישדרג כל ארוחת חג. כשר.
המחיר: 159 שקלים

רקנאטי ספיישל רזרב לבן (צילום: גיא הכט)
רקנאטי ספיישל רזרב לבן (צילום: גיא הכט)